۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81186265
T T
۰ نفر
فرمانده پلیس راه خوزستان: مردم باید ترافیك ایمنی داشته باشند

اهواز-ایرنا- رمانده پلیس راه های خوزستان گفت: مردم ما باید ترافیك ایمن و قابل قبولی داشته باشند تا جوانان را برای پیشرفت و آبادانی كشور و نه برای پرپر شدن در جاده های كشور آماده كنیم.

سرهنگ 'قاسم قدرتی' روزدوشنبه در آیین آغاز به كار پاسگاه پلیس راه اهواز،سوسنگرد افزود: پیش از استقرار این پاسگاه برای شتاب بخشی در رسیدگی به تصادفات حادث شده در این محور فعالیت پلیس راه در ایستگاهی متمركز بود اما آمار تصادفات نشان داد كه محور مزبور از این حیث وضعیت مناسبی ندارد و با توجه به عبور كاروان های راهیان نور ضرورت دارد پاسگاه پلیس راه در آن مستقر شود.

وی با اشاره به كشته شدن 9نفر و زخمی شدن عده ای دیگر از اعضای كاروان راهیان نور كرمان در حد فاصل طلائیه و هویزه در نوروز امسال گفت: در مجموع 12 درصد كشته شدگان حوادث رانندگی خوزستان مربوط به محور اهواز ،سوسنگرد است كه باید چاره ای اساسی در این زمینه اندیشیده می شد.

سرهنگ قدرتی گفت: وضعیت تصادفات اگر چه امسال به نسبت سال های گذشته بهبود یافته اما هنوز نگران كننده است و در حالی كه تصادفات رانندگی به عنوان نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می شود در ایران پس از بیماری های قلبی رتبه دوم را دارد.

وی خاطرنشان كرد كه عمده افرادی كه در این تصادفات جان خود را از دست می دهند جوانانی هستند كه مولد و تاثیرگذار در كشور بوده و از دست دادن اینها ضایعه ای دردناك است.

سرهنگ قدرتی افزود: اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی نه اجبار كه یك ضرورت است تا شاهد از دست رفتن انرژی و نیروی انسانی فعال در جاده ها نباشیم.

645/538