۲۶ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8119195
T T
۰ نفر
سفیرایران در ژاپن : عید غدیر ، ارزشمندترین عید اسلامی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/26 فرهنگی.ژاپن.ایران.عراقچی توکیو- دکتر سید عباس عراقچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن سه شنبه شب در مراسم جشن عید سعید غدیر درتوکیو گفت :عید غدیررفیع ترین و ارزشمندترین عید اسلامی است .
به گزارش ایرنا، دکتر سید عباس عراقچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در این مراسم که در محل سالن فردوسی نمایندگی ایران در توکیو و با حضور اعضای نمایندگی ، روسای نهادهای ایرانی ، دانشجویان و اساتید و بازرگانان ایرانی مقیم ژاپن برگزار شد، فرارسیدن عید سعید غدیر را تبریک و تهنیت گفت.
عراقچی در این مراسم از عید غدیرخم به عنوان عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامی یاد کرد و افزود:هیچ روزی در طول سال،فرخنده تر و مبارک تر از این روز مقدس نزد مسلمانان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام نیست.
وی با استناد به آیات و روایات در خصوص جایگاه این عید بزرگ و فرخنده در نزد مسلمانان سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این روز بزرگ که یادآور نصب و تعیین حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام به دست مبارک حضرت رسول اکرم (ص ) به امر پروردگاه است ، باید این فطرت الهی را در دلها زنده کرد.
وی با اشاره به خطبه غدیر که در روز عید سعید غدیر از سوی پیامبر گرامی اسلام بیان شد، گفت: خطابه غدیر تنها خطابه ای است که پیامبر خدا نه فقط شنیدن و دانستن آن را برای همگان واجب دانسته اند ، بلکه رساندنش به دیگران را نیز بر ما تکلیف نموده اند و این امر در مورد هیچ خطبه دیگری از ایشان سابقه ندارد.
در این مراسم که با همکاری مدرسه ایرانیان در ژاپن و با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد، از سوی دانش آموزان سرود ، دکلمه و شعر اجرا و همچنین نمایشگاهی از مقالات دانش آموزان با مضامین عید سعید غدیر خم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شد.
یکی از شاعران معاصر نیز در این مراسم قطعاتی از غزلهای سروده خود را اجرا کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
همزمان با شب عید سعید غدیر ، وب سایت جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن افتتاح شد.
دکتر عراقچی، از جمله اهداف افتتاح این پایگاه اطلاع رسانی را خدمات رسانی به ایرانیان مقیم ژاپن از جمله دانشجویان، اساتید و بازرگانان و اطلاع رسانی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد.
ایرانیان مقیم ژاپن سه شنبه شب و در شب عید سعید غدیر خم ، طی مراسم جشنی ، عید امامت و ولایت و سالروز انتصاب حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به جانشینی پیامبر گرامی اسلام را گرامی داشتند و به جشن و سرور پرداختند.
آساق 280/** 1447 1592 شماره 199 ساعت 20:38 تمام
۰ نفر