۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبر: 85162343
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشن عید سعید غدیرخم در استان یزد برگزار شد + فیلم

یزد- ایرنا- همزمان با دهه امامت و ولایت جشن عید سعید غدیرخم پنجشنبه شب با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار در سطح معابر، مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشن‌ها که حضور نوجوانان و جوانان برجسته بود ابتدا مداحان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم به مدیحه سرایی در وصف حضرت علی (ع) پرداختند.

همچنین تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی در مجالس مختلف در شهر و مناطق روستایی با تبریک عید بزرگ غدیرخم در خصوص امامت و ولایت و اهمیت غدیرخم مطالبی ارائه کردند.

راه‌اندازی کاروان‌های شادی، برگزاری جشن ازدواج زوج‌های جوان، توزیع شربت و شرینی، برگزاری مسابقات، برپایی نمایشگاه‌ عکس و کتاب و محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های مهم جشن ولایت علوی بود.

جشن‌های دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم امروز نیز با حضور گسترده آحاد مردم به خصوص جوانان و خانواده‌ها همراه با برنامه‌های متنوع در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و امامزادگان ادامه دارد.

عید غدیرخم برابر است با ۱۸ ماه ذی‌الحجه که یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت از سوی پیامبر اکرم(ص) به تمام مسلمانان جهان است، در این روز بزرگ رسول گرامی اسلام(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج در محلی به نام غدیر خم حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود به همگان معرفی کردند.

انتصاب حضرت علی(ع) به امامت در روز غدیر خم ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، عید سعید غدیرخم را عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) هم گفته‌اند که از جایگاه بسی عظیم برخوردار است به طوری که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد برای آن توصیه شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت حدود سه هزار مسجد و امامزاده دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha