۲۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8119297
T T
۰ نفر
رییس یک حزب در لبنان خواستار لغو شورای عالی مشترک با سوریه شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/27 بیروت - رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان و از مخالفان سوریه در این کشور بار دیگر خواهان لغو شورای عالی مشترک بین لبنان و سوریه شد.
به گزارش ایرنا از بیروت ، ولید جنبلاط این موضوع را روز چهارشنبه پس از دیدارش با میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان مطرح کرد و گفت: این موضوع بعدا مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
وی برقراری روابط دیپلماتیک بین لبنان و سوریه را دستاورد بزرگی خواند و گفت: در نشست روز دوشنبه آینده در جریان نشست گفت وگوهای ملی در باره چگونگی پیگیری و فعال کردن این موضوع گفت وگو می شود.
رییس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان همچنین اظهار داشت لبنان به میثاق اتحادیه عرب و پیمان طائف پایبند است .
پیمان طائف در سال 1989 میان نمایندگان مجلس و سران لبنان در شهر طائف عربستان امضا شد و به جنگ داخلی 15 ساله در این کشور پایان داد.
پیش از این نبیه بری رییس مجلس لبنان گفته بود در صورتی که اجماع لبنانی ها بر تغییر پیمان طائف باشد، این کار شدنی است ضمن آن که وی خود از طرفداران تغییر در بخش اختیارات ریاست جمهوری در این پیمان است .
اما سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی نیز در این ارتباط گفته است که گروه 14 مارس پیمان طائف را قبول دارد و شرایط کنونی را برای تعدیل آن مناسب نمی داند، اما اگر کسی طرح خوبی در این زمینه دارد ما از آن استقبال می کنیم .
خاورم 2082 ** 1415**265 شماره 107 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر