۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۳۶
کد خبر: 81198854
T T
۰ نفر
بهسازی و تكمیل راههای روستایی درشهرستان بویراحمدو دنا ازاولویت هاست

یاسوج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بهسازی و تكمیل طرح جاده های روستایی در این شهرستان ها جزو اولویت هاست.

غلام محمد زارعی عصر پنجشنبه در بازدید از جاده سیلو كلوار در بخش مارگون شهرستان بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل گستردگی و پراكندگی روستا در شهرستان بویراحمد وضعیت راه های روستایی در این منطقه نسبت به كل استان كمتر توسعه یافته كه باید به این جاده ها توجه جدی شود.

وی با بیان اینكه جاده های روستایی نقش مهمی در توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق دارد اظهار كرد:امسال بخش مهمی از جاده روستایی سیلو كلوار تا امامزاده شاهزاده غالب به اتمام خواهد رسید.

زارعی عنوان كرد: امسال از محل اعتبارات ماده 180 یك میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهسازی، روسازی و راه سازی جاده روستایی سیلو كلوار پیش بینی و اعتباراتی نیز برای تامین قیر این جاده از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده كه باید 10 تا 15 كیلومتر از این جاده در آینده نزدیك به بهره برداری برسد.

وی ابراز داشت: جاده روستایی مور زرد زیلایی نیز برای بهسازی هدفگذاری شده است.

زارعی افزود: امسال در اعتبارات ماده 180 به لحاظ توجه به راه های روستایی در بخش مركزی بیش از 20 میلیارد ریال اختصاص یافت تا افزون بر 20 كیلومتر راه روستایی در این بخش بهسازی و آسفالت شود.

وی گفت: جاده روستایی سیلاب كلوار 110 كیلومتر است كه حدود 50 درصد پیشرفت فیزیكی بوده و تاكنون هشت میلیارد تومان برای آن هزینه شده و برای تكمیل نهایی به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

منطقه سیلو كلوار با شش هزار نفر جمعیت در 100 كیلومتری یاسوج مركز كهگیلویه وبویراحمد واقع است.

671/7533