به گزارش خبرنگار ایرنا، بیشتر معابر این شهرها بدلیل اجرای پروژه های مختلف بویژه طرح جامع فاضلاب و گازرسانی حفاری و رها شده اند.
شهروندان آبادان و خرمشهر كه از شنیدن خبر توسعه منطقه آزاد اروند از زبان رییس جمهوری شاد و مسرور شدند اكنون انتظار رفع كاستی هایی را دارند كه در 26 سال گذشته رفع نشده اند؛ كاستی هایی كه دولت های قبل یكی پس از دیگری وعده رفع آنها را دادند ولی اقدامی عملی در این خصوص صورت نگرفت.
یكی از ساكنان كوی امیرآباد آبادان كه در جنگ تحمیلی در اصفهان سكونت داشت با مقایسه آبادان و اصفهان گفت: آبادان قبل از جنگ از اصفهان توسعه یافته تر بود ولی اكنون به رغم گذشت 26 سال از جنگ تحمیلی همچنان با مشكلات زیادی بویژه آسفات و فاضلاب مواجه است.
' عباس حداد زاده ' افزود: شش ماه پیش طرح جامع فاضلاب در كوی امیرآباد آبادان اجرا شد ولی هنوز هیچ اقدامی در خصوص ترمیم آسفالت نوارهای حفاری انجام نشده است.
یكی از شهروندان خرمشهری نیز كه بلافاصله پس از پایان جنگ به شهر و دیار خود برگشته بود به خبرنگار ایرنا گفت: گودال ها و خرابی آسفالت بسیاری از معابر خرمشهر از سال 1370 همچنان وجود دارند.
' محمد فیصلی ' با اشاره به خرابی بیشتر معابر پرتردد مانند مسیر خرمشهر به شلمچه افزود: آسفالت این مسیر بدلیل تردد اتوبوس های كاروان های راهیان نور و حمل بار برای صادرات از مرز شلمچه خرابی بیشتری دارد.
یكی از شهروندان خرمشهری نیز وجود دست اندازها و گودال ها در سطح معابر را یكی از دلایل اصلی انحراف و تصادف وسایل نقلیه در شب خواند و اظهار كرد: متاسفانه شهرداری پس از آسفالت معابر نسبت به همسطح سازی درب فاضلاب اقدامی نمی كند.
' حسین شاهوردی ' افزود: ایجاد این دست اندازها در خیابان های آرش، داوودی و طالقانی بارها موجب حادثه برای موتورسیكلت ها و وارد آمدن خسارت به خودروهای عبوری شده است.
وی اظهار كرد: بسیاری از تاكسی ها بدلیل خرابی زیاد آسفالت برخی خیابان ها حاضر به ورود به این خیابان ها نمی شوند كه این موضوع نیز مشكلاتی را برای شهروندان بوجود آورده است.
' احمد غزالی زاده ' یكی دیگر از شهروندان خرمشهر با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت مناطق زمین شهری، كوی معین و خیابان های اردیبهشت و فردوسی اضافه كرد: بدلیل وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد و خرابی آسفالت معابر استهلاك وسایل نقلیه در خرمشهر نسبت به دیگر شهرستان ها بیشتر است.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی پیگیری برای ساماندهی آسفالت خیابان های خرمشهر را یادآور شد و گفت: قرار است سازمان منطقه آزاد اروند 140 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت خیابان های خرمشهر تخصیص دهد.
' عبدا.. سامری ' افزود: پروژه آسفالت معابر خرمشهر از سه ناحیه شهری آغاز می شود ولی اكنون منتظر برگزاری مناقصه برای گرفتن پیمانكار هستیم.
شهردار خرمشهر نیز در این خصوص گفت: شهر خرمشهر دارای پنج ناحیه به وسعت دو میلیون و 878 هزار و 300 مترمربع خیابان می باشد كه 70 درصد این خیابان ها نیاز به شش سانتی متر لایه آسفالت دارند.
' محمد حویزاوی ' اعتبار مورد نیاز برای روكش آسفالت خیابان های خرمشهر را 600 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: در سال های گذشته بیشتر خیابان های آسفالت شده بدلیل حفاری های متعدد گاز، مخابرات، برق و آب و فاضلاب آسیب دیده اند.
وی اظهار كرد: دستگاه های حفار ادارات یادشده در برخی از مناطق بیش از دو متر نوارهای حفاری آسفالت خیابان ها را تخریب كرده اند و در برخی معابر كل آسفالت تخریب شده است.ك/4
7100/7279
آبادان- ایرنا- به رغم وجود منابع نفتی و ظرفیت های فراوان اقتصادی در آبادان و خرمشهر، مردم این شهرستان ها همچنان از آسفالت مناسب بی بهره اند.