۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81206730
T T
۰ نفر

سردارمومنی:ایمنی جاده ها دغدغه عمومی جهان است

۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81206730
سردارمومنی:ایمنی جاده ها دغدغه عمومی جهان است

شهریار – ایرنا – رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: موضوع ترافیك و انضباط ایمنی در جاده ها دغدغه همه دولت ها و مردم است.

به گزارش ایرنا، سردار ' اسكندر مؤمنی ' در آیین افتتاح ساختمان پلیس راهور ویژه فرماندهی غرب استان تهران در شهرستان شهریار با ذكر وجود حدود یك میلیارد و 750 میلیون دستگاه خودرو در جهان اظهار داشت: سالیانه در جهان یك میلیون و 270 هزار نفر در تصادف های رانندگی فوت می كنند.

وی با ذكر اینكه بیش از 90 درصد جابجایی مسافر و بار از طریق محورهای ترددی زمینی انجام می شوند افزود: ایران هم مانند دیگر كشورها با معضل ترافیك و تصادف های جاده ای مواجه است .

سردا مؤمنی بیان داشت: جمهوری اسلامی از لحاظ وسعت سرزمینی با 22 كشور اروپایی برابری می كند ولی با تلاش خدمتگزاران شما در نیروی انتظامی و پلیس راهور ، رفت و آمد در ایام فصول سال و ایام ویژه به راحتی امكان پذیر است و مردم می توانند از شرق و غرب ، جنوب و شمال ، به طول 5 هزار كیلومتر مساحت را طی كنند .

وی افزود: با تلاش و همكاری مردم و پلیس تصادفات جاده ای از 28 هزار نفر به 18 هزار نفر كاهش پیدا كرده است .

وی خاطرنشان كرد: در ایام نوروزی در خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان تأكید فرمودند ، مساله حادثه های رانندگی باید به حداقل حداقل برسد كه این بیانگر توجه مقام معظم رهبری به موضوع و مسئله تصادف است.

وی با ذكر اینكه در غرب استان تهران 2 میلیون و 700 هزار نفر ساكن هستند افزود: شهرستان شهریار در مركزیت غرب استان تهران 750 هزار نفر جمعیت دارد كه با جمعیت برخی استان های كشور برابری دارد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: شهرستان شهریار از لحاظ امكانات صنعتی و كشاورزی از مناطق مهم تلقی میشود و محورهای ترددی در غرب استان تهران شامل آزاد راه تهران - ساوه ، جاده قدیم ساوه دراین منطقه واقع هستند .

وی خاطر نشان كرد: موضوع حمل و نقل و ترافیك با یك دستور و شعار به تنهایی حل نمی شود و به معنای حقیقی كلمه ، یك موضوع فرابخشی است و باید همه دستگاه ها و از آنها مهمتر مردم دراین زمینه همكاری و تلاش كنند .

وی تأكید كرد: توجه ویژه به معماری و رعایت اصول شهرسازی ، ایجاد معابر استاندارد ، ایجاد اتوبان ها برای كاهش تصادفات و روان شدن ترافیك ضروری است .

وی با ذكر لزوم ایمنی خودرو بیان داشت: در یكی از اتوبان های كشور یك خودرو با سرعت 220 كیلومتر واژگون می شود و به هیچ یك سرنشینان كوچكترین آسیبی نمیرسد و لی در همین اتوبان خودرویی غیر استاندارد با 60 كیلومتر سرعت واژگون و همه سرنشینان كشته می شوند.

وی تاكید: باید خودرو سازان ، رسانه ها ، آموزش و پرورش ، مجلس ، و دیگر نهاد های تآثیرگذار باید در كاهش تصادفات مشاركت كنند .

وی افزود: عوامل كنترلی پلیس ، اصلاح جاده ها ، و كیفیت خودرو در تصادفات جاده ای تأثیرگذار است .

فرماندار شهریار در این مراسم گفت: حضور پر شور مردم در مراسم افتتاح پلیس راهور غرب استان تهران بیانگر علاقمندی مردم به نظام و پلیس خدمتگزار است و امروز نقش پلیس در توسعه پایدار و سرمایه گذاری در منطقه چشمگیر و ارزشمند است .

' همت الله هادی زاده ' افزود: محورهای ترددی و امكانات لجستیكی پلیس در غرب استان تهران و بخصوص شهرستان شهریار باید تقویت شود

' سردار ناصر اصلانی ' فرمانده ویژه غرب استان تهران در این مراسم گفت: با تلاش شبانه روزی خدمتگزاران مردم در پلیس راهور تصادفات فوتی در محورهای ترددی این شهرستان 31 در صد ، صدمات جانی 16 درصد و خسارت مالی 25 در صد نسبت به مشابه سال قبل كاهش یافته است .

وی افزود: ساختمان راهور در زمینی به مساحت پنج هزار متر با زیر بنای 1200 متر با همكاری شورای اسلامی ، شهرداری شهریار و فرمانداری در مدت یك سال احداث شده است . م564 / 7409/ 1539
۰ نفر