۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81207832
T T
۰ نفر
كشتی گیران حاضر در مسابقات انتخابی تیم ملی رقابت نزدیكی با هم دارند

قزوین-ایرنا- مربی تیم ملی كشتی آزاد گفت: كشتی گیران حاضر در دور نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی رقابت فشرده و نزدیكی با یكدیگر دارند.

'رضا لایق' روز پنجشنبه در حاشیه مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان كشور در قزوین افزود: این موضوع نشانگر سطح فنی بالا و قابل توجه این رقابت ها است.

وی با بیان اینكه كشتی گیران حاضر در این رقابت ها از انگیزه بالایی برخوردار هستند و هرآنچه در توان دارند را به روی تشك آورده اند، گفت: امیدواریم ادامه مسابقات نیز به لحاظ فنی در سطح خوب و بالایی پیگیری شود.

لایق، این مسابقات را فرصت خوبی برای تعیین عیار مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی خواند و افزود: این رقابت ها همچنین كادر فنی تیم ملی را به شناخت بهتر و كامل تری از كشتی گیران مطرح می رساند.

مربی قزوینی تیم ملی كشتی آزاد و عضو كمیته فنی این مسابقات با اشاره به میزبانی زادگاهش از این رقابت های مهم، گفت: برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی با حضور نامداران كشتی ایران كه هركدام مدال های رنگارنگی در میادین جهانی و المپیك بدست آورده اند، بدون شك تاثیر مثبتی روی كشتی قزوین خواهد گذاشت.

لایق با بیان اینكه باید از فدراسیون كشتی بابت دادن این میزبانی به قزوین و توجه به استان ها قدردانی كرد، افزود: این مسابقات فرصتی ارزشمند برای بالا رفتن انگیزه كشتی گیران قزوینی و ارتقای سطح فنی مربیان و داوران این استان است.

سرمربی سابق تیم ملی و دارنده چهار نشان طلا و نقره جهان و المپیك نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: برگزاری مسابقات انتخابی انگیزه و شور جنگندگی را بین قهرمانان كشتی زنده می كند.

'منصور برزگر' روز پنجشنبه در حاشیه مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان كشور در قزوین افزود: بدون برگزاری چنین رقابت هایی نمی توان فاصله فنی میان نفرات مدعی را به شكل مناسب ارزیابی كرد.

وی با اشاره به برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی در قزوین، گفت: پس از چند سال شاهد استقبال خوب و بالای قهرمانان كشتی كشور از مسابقات انتخابی بودیم كه برای این موضوع باید به فدراسیون تبریك گفت.

مربی نام آشنای كشتی كشور، سطح فنی این رقابت ها تا به اینجای كار را رضایت بخش خواند و گفت: سطح مسابقات انجام شده بسیار بالا بوده و كشتی ها همگی نزدیك به هم برگزار شده است.

برزگر با اظهار خوشحالی از این كه كشتی گیران حاضر در این مسابقات از آمادگی قابل توجهی برخوردار هستند، خاطرنشان كرد: آمادگی مناسب و بالای دوبنده پوشان حاضر در این رقابت ها اطمینان لازم را برای كسب نتایج خوب از سوی تیم ملی در مسابقات آتی به دوستداران كشتی می دهد.

مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم های كشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان كشور (یادواره پهلوان مرحوم علیرضا سلیمانی) از صبح امروز پنجشنبه در سالن ورزشی شهید بابایی قزوین آغاز شده است و تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

132 كشتی از پانزده استان كشور در این مسابقات حاضر هستند، سهم كشتی آزاد 82 و سهم فرنگی نیز 50 ورزشكار است.

نفرات برتر این رقابت ها دوبنده تیم ملی را در مسابقات آسیایی و جهانی امسال به تن می كنند.

614/7392 /506
۰ نفر