۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81228306
T T
۰ نفر

تغییرساعت كار برخی بانك های خصوصی در ماه رمضان

۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81228306
تغییرساعت كار برخی بانك های خصوصی در ماه رمضان

تهران - ایرنا - با وجودی كه بانك مركزی با شروع ماه مبارك رمضان در اطلاعیه ای اعلام كرد ساعت كار بانك های دولتی در ایام ماه مبارك رمضان تغییر نخواهد كرد اما از آنجا كه در این اطلاعیه اشاره ای به ساعت كار بانك های خصوصی نشده، تعداد زیادی از این بانك ها ساعت كاری خود را 30 دقیقه دیرتر از زمان معمول اعلام كرده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پس از اعلام محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت مبنی بر عدم تغییر ساعت كاری دستگاه های دولتی، بانك مركزی نیز با صدور اطلاعیه ای ساعت كاری بانك های دولتی در ماه مبارك رمضان را بدون تغییر اعلام كرد.

برهمین اساس، بانك های دولتی با آغاز ماه مبارك رمضان همانند سایر ماه ها از ساعت 7:30 تا 15:30 دقیقه به مشتریان خود خدمات بانكی ارایه می دهند.

اما برخی از بانك های خصوصی كه بانك مركزی تكلیفی برای ساعت كاری شعب آنها در ماه مبارك رمضان تعیین نكرده بود اقدام به تغییر ساعت كاری و تعیین آغاز و پایان فعالیت شعب در سامانه های خود كرده اند.



** بانك اقتصاد نوین

برهمین اساس بانك اقتصاد نوین اعلام كرد: ساعت كار تمام شعب این بانك در سراسر كشور و دفاتر بانكداری شركتی برای ارایه خدمت به مشتریان در ماه مبارك رمضان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 15 خواهد بود.

همچنین شعب بانك اقتصادنوین در ماه مبارك رمضان در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا 13 آماده ارایه خدمت به مشتریان هستند.

ساعت كار شعب بانك اقتصاد نوین از روز یكشنبه 8 تیر ماه مصادف با اول رمضان تغییر كرد.

همچنین، ساعت كار شعب بانك اقتصاد نوین در شب‌های قدر 9 صبح خواهد بود.



** بانك ملت

بانك ملت نیز با تغییر ساعت كاری خود در ماه مبارك رمضان اعلام كرد: شعب بانك ملت در تهران، در ماه مبارك رمضان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا 14 و 30 دقیقه عصر و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه انواع خدمات بانكی را به مشتریان ارائه خواهند كرد.

براساس این گزارش، ساعت كاری ادارات كل بانك ملت در ماه مبارك رمضان نیز، در تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 16 و 15 دقیقه عصر و در روزهای پنجشنبه به صورت كشیك و از ساعت 8 صبح در نظر گرفته شده است.

همچنین شعب بانك ملت در شهرستان ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 14 عصر و در روزهای پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 13 انواع خدمات بانكی را به مشتریان ارائه خواهند داد.

همچنین كار تمام واحدهای بانك در روزهای پس از لیالی قدر ماه مبارك رمضان، با یك ساعت تاخیر شروع خواهد شد.



** بانك سامان

بانك سامان از دیگر بانك هایی است كه با تغییرات ساعت كاری درماه مبارك رمضان همراه شده است.

برهمین اساس این بانك اعلام كرده است: ساعت كاری شعب در استان‌های تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قم و البرز به‌صورت یكسره از ساعت 8.30 تا 16 خواهد بود. این شعب در روزهای پنجشنبه از ساعت 8.30 تا 13 فعال هستند. شعب هایپر استار تهران در این مدت از ساعت 8.30 تا 18 و در روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 ارایه خدمت می‌كند.

شعبه‌های سایر شهرستان‌ها و مناطق آزاد اروند نیز در این ماه، هر روز از ساعت 8 تا 14 و در باجه عصر از ساعت 17 تا 19آماده ارایه خدمت است.

ساعت كاری شعب بانك در مناطق آزاد قشم و كیش نیز براساس دستورالعمل سازمان مناطق آزاد مربوطه تعیین می‌شود.

مراكز خدمات مشتریان مستقر در مراكز تجاری زیتون اهواز، امام علی اصفهان و درگهان قشم نیز در ماه مبارك رمضان از ساعت 8.30 تا 16 و روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 آماده ارایه خدمات هستند. همچنین مراكز خدمات مشتریان سیتی‌ سنتر اصفهان، علاء‌الدین، بازار سنتی ستارخان، گلدیس و پاساژ پردیس در ماه رمضان از ساعت 9 تا 17.30 و روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 آماده ارایه خدمات هستند.

این گزارش حاكی است شعبه فرودگاه امام خمینی(ره)، واحدCIP و باجه فروش ارز مسافرتی نقطه صفر مرزی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز همانند دیگر ایام سال، به‌صورت 24 ساعته در خدمت هموطنان است.

بانك تجارت كه در سال های گذشته و در راستای اجرای اصل 44 به جمع بانك های خصوصی كشور پیوسته نیز ساعت كار شعب و واحدهای ارزی و ستادی خود را برای ارائه خدمات به مشتریان در ایام ماه مبارك رمضان 30 دقیقه دیرتر از ساعت كار معمول اعلام كرده است.



** بانك حكمت ایرانیان

بانك حكمت ایرانیان شروع فعالیت روزانه شعب این بانك را در ماه مبارك رمضان از تاریخ هشتم تیرماه از ساعت 8.30 تا 13.30 و برای كاركنان از ساعت 8.00 تا 14 اعلام كرد. همچنین ساعت شروع به كار شعبی كه دارای باجه می باشند از ساعت 8.30 تا 15.30 است.

ضمنا ساعت شروع به كار پنجشنبه های شعب بانك حكمت ایرانیان از ساعت 8.30 تا 13.00 و برای كاركنان از ساعت 8.00 الی 13.30 می باشد.



** بانك سینا

بانك سینا در ایام ماه مبارك رمضان نیز ساعات كار اداری واحدهای ستادی و شعب تهران و مدیریت های مناطق بانك سینا در ایام ماه مبارك رمضان اعلام شد.

بنا به گزارش روابط عمومی بانك سینا، ساعات شروع و خاتمه كار واحدهای ستادی این بانك روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تای 15 خواهد بود.

همچنین ساعات شروع و خاتمه كار مدیریت های مناطق و شعب تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 تا 15 (پاسخگویی به مشتریان 8 تا 14:30) و روزهای پنجشنبه از 8 تا 13(پاسخگویی به مشتریان 8 تا 12:30) تعیین شده است.

بنابه همین گزارش ساعات شروع و خاتمه كار مدیریت های مناطق و شعب شهرستان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 13:30 (پاسخگویی به مشتریان 8 تا 13:00) و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 13(پاسخگویی به مشتریان 8 الی 12:30) خواهد بود.

زمان شروع به كار تمام واحدها در روزهای بعد از لیالی قدر ساعت 9 تعیین و اعلام شده است.



** بانك دی

بانك دی نیز اعلام كرد: ساعت كاری شعب بانك دی از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 15 و روز پنجشنبه از ساعت 8 تا 13 خواهد بود.

همچنین ساعت كار شعب در شب‌های قدر به شرح زیر تغییر می‌كند؛ پنجشنبه 26 تیرماه از ساعت 9 تا 13:30 و دوشنبه 30 تیرماه از ساعت 9 تا 15:30است.



** برخی بانك های خصوصی ساعت كاری را تغییر ندادند

اما در این میان برخی از بانك های خصوصی همانند آینده، صادرات، پاسارگاد، شهر و كارآفرین نیز هیچ تغییری را در ساعات كاری خود نداده اند و طبق روال معمول فعالیت می كنند.

البته بانك آینده اعلام كرده است‌، ساعات آغاز به‌كار در روزهای پس از شب‌های قدر برای شعب و ادارات مركزی از ساعت 7:30 به ساعت 8:30 تغییر می‌یابد.

اقتصام(5)9141**1558
۰ نفر