۱۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8123904
T T
۰ نفر
کارگران عرب با اهالی غزه اعلام همبستگی کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/15 سیاسی.غزه.کارگران.فلسطین دمشق - کارگران عرب شامگاه یکشنبه با مردم غزه در زمینه مواجهه با تجاوز صهیونیستی اعلام همبستگی کرده و از جامعه جهانی فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور وادار ساختن آنان به توقف تجاوز و گشودن گذرگاهها را خواستار شدند شورای مرکزی اتحادیه بین المللی سندیکاهای کارگران عرب در سومین جلسه فوق العاده خود در دمشق با صدور بیانیه ای که به دفتر ایرنا در دمشق دورنگار شد، افزود: شرکت کنندگان از کشورهای عربی خواستند سفارتخانه و دفاتر نمایندگی رژیم صهیونیستی را در کشورهای خود بسته و هر گونه رابطه با این رژیم متجاوز و اشغالگر را قطع کنند.
محمد شعبان عزوز رییس شورای مرکزی اتحادیه بر اهمیت وحدت سندیکاهای عربی ، نقش آن در زمینه حمایت از مردم غزه در برابر حمله دشمن و ضرورت تماس و هماهنگی با سازمانهای کارگری بین المللی در این زمینه تاکید کرد.
وی افزود: تظاهرات در کشورهای جهان نشان دهنده خشم ، نفرت و انزجار مردم از کشتار، تخریب منازل ، بیمارستانها و مساجد غزه و مخالفت آنان با خواری ، ذلت و تسلیم است .
حسن جمام دبیرکل اتحادیه بین المللی سندیکاهای کارگری عرب نیز با محکوم کردن تجاوز تروریستی صهیونیستی به نوار غزه و حمایت هم پیمانان این رژیم بر حمایت کارگران عرب از مردم و مقاومت قهرمانانه و مشروع فلسطین برای استرداد حقوق عادلانه به ویژه حق بازگشت ، تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.
وی از آزادگان جهان ، سازمانهای بین المللی ، سندیکاها و سازمانهای حرفه ای بین المللی منطقه ای محکوم ساختن تجاوز صهیونیستی به اهالی غزه ، فشار بر این رژیم به منظور پایان دادن به این تجاوز، رفع محاصره و کمک به مردم فلسطین برای استرداد حقوق عادلانه و مشروع را خواستار شد.
بر اساس بیانیه ، روسای اتحادیه های کارگری حرفه ای عرب شرکت کننده در نشست بر ضرورت ترسیم برنامه کاری مشترک برای حمایت مادی معنوی از مردم غزه ، هماهنگی با سازمانهای کارگری بین المللی منطقه ای به منظور فشار بر مقامات اشغالگر برای توقف تجاوز به غزه ، گشودن گذرگاهها و رفع محاصره تاکید کردند.
از زمان آغاز حمله صهیونیستی به غزه تاکنون حدود 500 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به دو هزار و 500 نفر مجروح شدند.
خشونت طلبیهای رژیم نژادپرست اسرائیل در روزهای اخیر که منجر به قتل و کشتار مردم غزه شده ، سبب راهپیماییهای اعتراض آمیز خودجوش و مردمی در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی ازجمله سوریه شده است .
خاورم 3 ** 2131 2312** ** **1577شبک1184**1527 شماره 374 ساعت 21:58 تمام
۰ نفر