۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰:۴۳
کد خبر: 81243722
T T
۰ نفر
52هزار مترمربع زمین های كشاورزی آمل از تغییركاربری به بستر تولید بازگشت

ساری- ایرنا- مدیرجهادكشاورزی شهرستان آمل گفت:‌ حدود 52هزار مترمربع اززمین های كشاورزی شهرستان كه توسط عده ای سودجو تغییركابری كشاورزی داده شده بود، توسط ستادساخت وسازهای غیرمجاز تخریب و دوباره به چرخه كشاورزی بازگشت داده شد.

'سیدمرتضی امینی' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ این میزان زمین كشاورزی در روز گذشته و در دومین مرحله قلع و قمع بناهای غیرمجاز در زمین های كشاورزی شهرستان آمل در تیرماه امسال اجرا شد.

وی افزود: این اقدام در اجرای احكام قطعیت یافته قلع و قمع موضوع تبصره ( 2 )ماده 10 قانون حفظ كاربری اراضی كشاورزی در روستاهای ' سورك و هره پاك ' این شهرستان انجام شد.

مدیرجهاد كشاورزی آمل تصریح كرد: در اجرای طرح قلع و قمع بناهای غیرمجاز در زمین های كشاورزی شهرستان آمل وبه حكم قانون تعداد شش واحد بنای مسكونی در مجموع به مساحت دو هزار مترمربع و200 مورد به مساحت كلی 50هزارمترمربع دیواركشی در زمین های كشاورزی كه درقطعه های بالا محصور وتفكیك شده بود، تخریب شد.

امینی ادامه داد: تخریب واحدهای ساخت وساز شده در زمین كشاورزی با حضور نمایندگان فرمانداری، دادستانی، بخشداری، نیروی انتظامی و اداره های راه ، برق و جهاد كشاورزی شهرستان آمل انجام شد.

وی تصریح كرد: البته در حین اجرای حكم و عملیات قلع و قمع از سوی ساخت و سازكنندگان غیرمجاز ممانعت شده و درگیری نسبتا شدیدی رخ داد،كه با دخالت نیروی انتظامی حاضر در صحنه جلوگیری شد.

مدیرجهادكشاورزی آمل یادآورشد: جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های كشاورزی و صیانت از بستر تولید در شهرستان آمل از اولویت های اصلی دستگاه قضایی شهرستان است كه با هماهنگی دستگاههای ذیربط این طرح ادامه دارد.

در سال گذشته نیز در اجرای این طرح در هشت مرحله اقدام ستادمقابله با تغییركاربری در زمین های كشاورزی آمل بیش از 80هزارمترمربع از زمین های كشاورزی این شهرستان كه توسط برخی سودجویان به صورت غیرقانونی ساخت وساز شده بود، تخریب شد.

درشهرستان آمل با بیش از 50هزارهكتار سطح زیركشت، سالانه بیش از یك میلیون تن انواع محصولات كشاورزی تولید وبه بازارهای مصرف داخل وخارج از كشور ارسال می شود.ك/3

7327/608