۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۷
کد خبر: 81256286
T T
۰ نفر
قرارداد 21 واحد توليدي راكد در شهركهاي صنعتي آذربايجان غربي فسخ شد

اروميه - ايرنا - مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: قرارداد 21 واحد توليدي راكد در هيات حل اختلاف و داوري اين شركت در استان فسخ و از ادامه فعاليت اين متقاضيان ممانعت شد.

صابر پرنيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد واحد توليدي راكد با حضور نماينده حقوقي سازمان صنايع كوچك شهركهاي صنعتي ايران و مديران واحدها، فسخ قرارداد شده كه با اين امر، افزون بر 57 هزار مترمربع از شهركهاي صنعتي آذربايجان غربي براي ارائه به سرمايه گذاران ديگر در اختيار شركت شهركهاي صنعتي قرار گرفت.

وي اضافه كرد:‌ اميدوار هستيم اين امر بتواند با تاثيرگذاري براي كوتاه كردن دست واسطه گران از شهركها و نواحي صنعتي استان، زمينه لازم را براي واگذاري زمين به سرمايه گذاران واقعي و ايجاد رونق اقتصادي، درآمد استاني و اشتغال پايدار فراهم كند.

وي از تعيين تكليف 12 قرارداد ديگر در هيات حل اختلاف و داوري شركت شهركهاي صنعتي آذربايجان غربي خبر داد و اظهار كرد: اين تعداد براي هفت قرارداد راي اعطاي مهلت و قراردادهاي ديگر از دستور كار خارج و برايشان مهلتي داده شد.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي آذربايجان غربي با اشاره به توجه ويژه اين شركت به تعيين تكليف قراردادهاي واحدهاي توليدي در شهركهاي صنعتي استان ادامه داد: با سامان بخشيدن به وضعيت پرونده هاي راكد و تعيين تكليف آنها گامهاي موثري در راستاي رسيدگي بهتر به اين پرونده ها در استان برداشته شده و بازه زماني رسيدگي به پرونده هاي راكد در هيات حل اختلاف و داوري استان، از هشت سال به يك سال كاهش يافته است.

در حال حاضر، نزديك به 920 واحد فعال در 20 شهرك و چهار ناحيه صنعتي آذربايجان غربي مشغول فعاليت هستند.

طبق اعلام مسئولان شركت شهركهاي صنعتي استان، 25 درصد واحدهاي توليدي اين شهركها در آذربايجان غربي راكد هستند.

آذربايجان غربي، 20 شهرك و چهار ناحيه صنعتي دارد كه از اين تعداد سه شهرك و يك ناحيه صنعتي در اروميه فعال هستند و شهرك صنعتي شماره 3 اروميه بزرگترين شهرك صنعتي در استان است.

8137/581