استاندار آذربایجان غربی: واحدهای تولیدی راکد استان مولدسازی شود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: مولدسازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد به جای توسعه و ایجاد واحدهای جدید ضروری و در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست مرکز سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی افزود: احیای واحدهای راکد می تواند سریع‌تر منجر به تولید و اشتغالزایی شود.

وی با تاکید بر آماده سازی زیرساخت‌های سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: ایجاد تعادل بین ظرفیت‌های اسمی و ظرفیت‌های فعال واحدهای تولیدی لازم است و برای افزایش آن نیازمند سرمایه گذاری در ابعاد زمانی بلند، میان و کوتاه مدت هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سرمایه های راکد را می‌توان در مدت ۶ ماه وارد چرخه تولید کرد افزود: استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها زمینه‌ای برای فعال‌سازی واحدهای راکد است.

استاندار آذربایجان غربی: واحدهای تولیدی راکد استان مولدسازی شود

معتمدیان ادامه داد: طی سالهای اخیر تحولی عظیم در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان آذربایجان غربی محقق شده‌ که در پی آن شاهد کاهش معضل بیکاری در تمام فصول بودیم.

وی با تاکید بر اهلیت سنجی در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری اظهار داشت: افراد متخصص و دارای توان مدیریتی باید در این زمینه وارد شوند زیرا در غیر این صورت شاهد رکود در سرمایه گذاری های انجام شده خواهیم بود.

معتمدیان با بیان اینکه با به کارگیری ظرفیت دانشگاهی و علمی به تنهایی نمی توان مشکلات را رفع کرد گفت: لازم است از تجربیات دستگاهها و ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی با اشاره به واگذاری ۳۱۱ زمین برای سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی گفت: لازم است دلیل تاخیر در اقدام به سرمایه گذاری در این واحدها بررسی، عارضه‌یابی و تعیین تکلیف شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: مطالبه این استان از شهرک های صنعتی بررسی علت رکود ۲۲۷ واحد تولیدی صنعتی موجود در این استان برای شناسایی و رفع مشکلات آنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha