۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81258016
T T
۰ نفر
اروميه ميزبان جشنواره مد و لباس اسلامي ايراني با رويكرد اقتصاد فرهنگي

اروميه - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي از برگزاري نخستين جشنواره مد و لباس اسلامي ايراني با رويكرد اقتصاد فرهنگي در روزهاي پاياني مرداد ماه جاري در اروميه خبر داد.

جمشيد اسعدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين جشنواره با هدف آشناسازي بانوان با صنعت پوشاك استان و جايگاه آن در كشور برگزار مي شود.

وي با اشاره به وجود طراحان لباس قوي در آذربايجان غربي، اضافه كرد: اميدوار هستيم با برگزاري اين جشنواره طراحان لباس در استان شناسايي و با ارائه طرح هاي خود در رونق توليدات پوشاك اسلامي و ايراني سهيم باشند.

وي اظهار كرد: در كنار اين جشنواره دوره هاي آموزشي كوتاه خياطي نيز برگزار مي شود و علاقه مندان مي توانند از اين آموزش ها استفاده لازم را ببرند.

مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي ادامه داد: اين جشنواره در دو روز انجام مي يابد كه روز نخست آن اختصاصي بانوان و روز دوم جشنواره به صورت عمومي برگزار مي شود.

اسعدي افزود: گروه هاي لباس ايراني اسلامي شامل چادر، روسري، لباس هاي اداري و فرم، لباس هاس سنتي آذربايجان غربي، لباس اجتماعي و لباس مجلسي است كه 20 طراح روي اين گروه ها كار مي كنند.

وي گفت: گروه داوري اين جشنواره از بنياد ملي مد و لباس هستند و طراحي هاي انجام شده را مورد بررسي قرار مي دهند.

وي اظهار كرد: اين جشنواره 26 و 27 مرداد ماه در تالار وحدت اروميه برگزار و از نفرات برتر قدرداني مي شود.

وي اضافه كرد: ايران داراي سابقه فرهنگي ديريني است و اين كشور بايد براي خود الگو و طرح اسلامي ايراني داشته باشد.

وي ادامه داد: نبايد اجازه دهيم كشورهاي بيگانه با طراحي هاي مختلف لباس بي حيايي و بي عفتي را در جامعه و بين زنان و مردان ايران اسلامي رواج دهند بلكه با بهره گيري از توان طراحان قوي و با توليد انبوه و ارزان لباس هاي ايراني اسلامي جلوي ورود پوشاك غربي به كشور گرفته شود.

اداره كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي از دستگاههاي اجرايي دخيل در برگزاري اين جشنواره است و آن را با همكاري اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان غربي به اجرا مي گذارد.

8137/581