۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۹
کد خبر: 81258898
T T
۰ نفر

15 شكارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند

۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۹
کد خبر: 81258898
15 شكارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند

گچساران- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران از دستگیری 15 شكارچی متخلف در گچساران كه اقدام به زنده گیری گونه های مختلف پرندگان می كردند، خبر داد.

'عبدال دیانتی نسب ' روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از متخلفان هشت قطعه تیهو و دو قطعه دلیجه زنده كشف و در مناطق حفاظت شده گچساران رهاسازی شد.

وی گفت: شكارچیان متخلف با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست در مناطق كوه دیل و كوه سرخ دستگیر شدند كه شش قبضه اسلحه مجاز و یك قبضه اسلحه غیرمجاز از آنها نیز كشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران بیان كرد: جریمه هر قطع تیهو و كبك در دست شكارچیان 600 هزار ریال است.

وی از رهاسازی 9 قطعه پرنده شكاری مصدوم شده پس از مداوا خبر داد و گفت: این پرندگان از سوی دوستداران محیط زیست پیدا شده و برای مداوا تحویل این اداره قرار گرفتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران خاطرنشان كرد: چهار متخلف گونه جانوری كمیاب كل و بز از 20 روز پیش تاكنون در بازداشت هستند.

دیانتی نسب افزود: این شكارچیان به دلیل قبول نكردن تخلف خود برای پرداخت جریمه مالی 18 میلیون ریالی در بازداشتگاه به سر می برند.

شهرستان گچساران 52 هزار هكتار منطقه حفاظت شده دارد كه این مقدارسطح بیش از نیمی از مناطق حفاظت شده استان كهگیلویه و بویراحمد است.

538/8143/671
۰ نفر