۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۵۳
کد خبر: 81262912
T T
۰ نفر

دهه كرامت فرصت تبيين سيره اهلبيت(ع) در جامعه است

۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۵۳
کد خبر: 81262912
دهه كرامت فرصت تبيين سيره اهلبيت(ع) در جامعه است

شيراز- ايرنا- توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) با بيان اينكه بايد الگوهاي كرامت انساني به جامعه معرفي شود گفت: دهه كرامت فرصت تبيين سيره اهلبيت(ع) به عنوان الگوهاي كرامت انساني ما به جامعه است.

به گزارش ايرنا آيت الله سيدعلي اصغر دستغيب چهارشنبه در جلسه ستاد عالي بزرگداشت دهه كرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسي شاهچراغ(ع) در شيراز بيان كرد: كرامت انساني در سايه توجه به سيره و سبك زندگي ائمه اطهار(ع) دست يافتني است كه اين مهم بايد در جامعه تبيين شود.

وي با بيان اينكه دهه كرامت فرصت مناسبي براي تحقق كرامت انساني در جامعه است افزود: توجه به كرامت انساني نياز امروز جوامع بشري است كه بايد مورد اهتمام ويژه قرار گيرد.

دستغيب اظهارداشت: توجه به كرامت انساني در عصر كنوني بيش از هز زمان ديگر نياز است زيرا عناصر استكباري گرداننده شرق و غرب با شعار طرفداري از كرامت انساني بدترين آسيب ها را به انسان ها وارد مي كنند.

وي اضافه كرد: حقوق بشر بخشي از كرامت انساني است كه امروز شعار حقوق بشر دست مايه برخي كشورهاي حامي جنايت و نسل كشي انسان ها شده كه نمونه اين وحشي گري ها در غزه و فلطسين قابل مشاهده است.

دستغيب ادامه داد: در اين ميان امت مسلمان بايد در جهت نشر و ترويج سيره اهلبيت(ع) به عنوان الگوهاي كرامت انساني به جوامع بشري تلاش كنند كه توجه به بقاع متبركه گام مهمي در اين زمينه است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه حضرت شاهچراغ(ع) جايگاه رفيعي در فرهنگ اهلبيت(ع) برخوردار است عنوان كرد: حضرت احمدبن موسي شاهچراغ(ع) نماد ولايت و ولايت پذيري است كه امام زادگان واجب التعظيم در شيراز و فارس فرصت مناسبي براي بهره گيري از نور الهي است.ك/2

7382/ 667