۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81269511
T T
۰ نفر

بناهاي قديمي از گيلان در ' رشت و رنگ '

۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81269511
بناهاي قديمي از گيلان در '  رشت و رنگ '

رشت - ايرنا - ابنيه قديمي رشت در نمايشگاه نقاشي با عنوان 'رشت و رنگ' در نگارخانه مارليك مجتمع فرهنگي هنري خاتم الانبيا(ص) رشت به نمايش گذاشته شده است .

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان،ضمن اعلام اين خبر گفت : اين نمايشگاه شامل 20 تابلو نقاشي در اندازه هاي 50 در 70 و 60 در 80 سانتي متر از آثار سيده حديث همائي فرد مي باشد كه با هدف حفظ سنت ها و پيوند آن با مدرنيته در سبك رئال و با موضوعيت ابنيه قديمي شهر رشت برپا شده است .

' رضا ثقتي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:هنرمند نام برده داراي مدرك كارشناسي مهندسي كامپيوتر (نرم افزار) از 9 سالگي در آموزشگاه سروش رشت به فراگيري هنر نقاشي پرداخت و اكنون با سابقه بيش از ده سال در اين رشته هنري و برگزاري يك نمايشگاه گروهي در مجتمع فرهنگي و هنري خاتم الانبياء (ص) رشت،نخستين نمايشگاه انفرادي خود را برگزار كرده است.

ثقتي درباره‌ي تلفيق سبك مدرن و سنتي اين نقاشي‌ها اظهار كرد: سعي شده تابلوهاي عرضه شده در اين نمايشگاه هم با سبك و سياق هنر مدرن منطبق باشد و هم توجه به ريشه‌هاي ايراني در آن ديده شود و فضاي رئاليستي اين نقاشي‌ها باعث مانايي مفاهيم مرتبط با واقعيت شده و مي‌توان اين مفاهيم را در آن‌ها پيدا كرد.

نمايشگاه نقاشي 'رشت و رنگ' تا 23 مرداد 93 در نگارخانه مارليك مجتمع فرهنگي و هنري خاتم الانبياء (ص) رشت، صبح و عصر ميزبان علاقه‌مندان است.ك/3

1881/604