۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۶
کد خبر: 81276329
T T
۰ نفر
گردهمایی علمی،آموزشی دانشجویان ایرانی در دهلی نو

دهلی نو - ایرنا - همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گردهمایی علمی،آموزشی دانشجویان ایرانی در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دراین گردهمایی یك روزه كه روز یكشنبه و با همكاری انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی و رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار شد، برنامه های مختلف علمی و آموزشی برای دانشجویان ایرانی مقیم دهلی نو به اجرا درآمد.

گفتگوهای علمی، كارگاه های آموزشی و نشست های هم اندیشی از جمله برنامه های این گردهمایی بود كه با هدف بررسی ظرفیت های علمی، فرصت ها و راهكارهای انتقال دانش توسط دانشجویان ایرانی مقیم هندوستان برگزار شد.

'شجاعی ' نفر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در هندوستان در این گردهمایی با اشاره به نقش و تاثیر مهم دانشجویان ایرانی در انتقال علم و فناوری به كشور اظهار داشت: دانشجویان ایرانی می توانند با بهره گیری از توانمندی های علمی خود ، برای كمك به انتقال علم و فناوری و نیز توسعه و پیشرفت علمی كشور تلاش كنند.

وی همچنین گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در هندوستان برای كمك به ارتقای علمی دانشجویان ایرانی و رفع مسایل و مشكلات آنان همه توان خود را به كاری می بندد.

دكتر 'علی اعظم خسروی ' رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در هند نیز در این گردهمایی از برنامه های این رایزنی برای حمایت و كمك به دانشجویان ایرانی خبر دادو گفت: رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در هند با اجرای برنامه های مختلف علمی و آموزشی تلاش می كند بیش از گذشته به ارتقای علمی دانشجویان ایرانی كمك و از توانمندی های آنان در مسیر توسعه و پیشرفت كشور استفاده كند.

وی از برگزاری همایش های علمی منطقه ای و بین المللی با حضور اساتید و دانشجویان ایرانی در هندوستان در سال جاری خبر داد و گفت: این همایش ها می تواند در تقویت هرچه بیشتر ارتباطات علمی و فناوری هند و ایران و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های علمی دو كشور موثر و مفید باشد.

در پایان این گردهمایی دانشجویان ایرانی در اردوی تفریحی ورزشی كه در دهلی نو برگزار شد، شركت كردند.

در این گردهمایی دانشجویانی ایرانی از شهرهای علیگر، چندیگر و دهلی و نیز اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در هندوستان حضور داشتند.

در حال حاضر بیش از هفت هزار دانشجوی ایرانی در شهرهای مختلف هندوستان مشغول به تحصیل می باشند و بسیاری از دانشجویان ایرانی تاكنون موفق شده اند رتبه های برتر دانشگاه های محل تحصیل خود را به دست آورند.

آساق ** 4 * 1519 * 268 *