۱ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۱۱
کد خبر: 81282508
T T
۰ نفر

استان كرمان يكهزار و 284 آزاده دارد

۱ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۱۱
کد خبر: 81282508

كرمان - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمان گفت: مردم ولايتمدار استان با يكهزار و 284 آزاده سرافراز در دوران هشت سال دفاع مقدس افتخار آفريني كردند.

به گزارش ايرنا، سردار محمدرضا حسني سعدي شامگاه جمعه در آيين تجليل از 101 آزاده شهرستان زرند در محل مجموعه فرهنگي تفريحي دهستان سربنان افزود: بيشترين مدت اسارت مربوط به سرلشكر شهيد حسين لشكري با 18 سال اسارت است.

وي گفت: آزادگان يك گنج بزرگ و ذخيره الهي براي انقلاب و نظام اسلامي هستند كه با صبر و پافشاري بر اصول و ارزش ‌ها و همدلي تبديل به گنج شدند و براي ما درس است.

وي بيان كرد: صبر و همدلي كه آزادگان در عراق داشتند بي نظير بوده و براي همه ما درس است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمان گفت: براي مسئولان وظيفه است كه در قبال ايثارگري آزادگان با تمام وجود خدمت كرده و يك لحظه غفلت نكنند.

وي افزود: خداوند سخت‌ترين امتحان را بر دوش آزادگان گذاشت، چرا كه اين افراد سختي‌ها، گرسنگي‌ها، بي خوابي‌ها و شكنجه‌هاي دشمنان را تحمل كردند.

سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران زرند هم در حاشيه اين آيين، ديدار با آزادگان را يك فضاي معنوي و يادآوري روزهاي خوش رزمندگي شان توصيف كرد.

عرب خاطرنشان كرد: تقدير و تجليل از آزادگان بر همه ما واجب است چرا كه امنيت و آرامشي كه امروز در ميهن اسلامي ما حاكم است مرهون ايستادگي، از خود گذشتگي و صبوري آزادگان غيور در اردوگاه‌ هاي مخوف دوران اسارت است.

وي جوانترين آزاده شهرستان زرند را مهدي ميرزايي و مسن ترين آزاده را محمد علي زعيم باشي معرفي كرد.ك/2

7434/8154