۱ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8128333
T T
۰ نفر

پیروزی مقاومت/ تایمز:

۱ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8128333
پیروزی مقاومت/ تایمز: زخمیان فلسطینی ادعای اسرائیل را در عدم کاربرد بمب فسفری باطل می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/01 سیاسی.اسرائیل.غزه.بمب فسفری تهران -تایمز نوشت: برخلاف ادعای اسرائیل به استفاده نکردن از بمبهای فسفر سفید در غزه، صدها مجروح در غزه و مصر شناسایی شده اند که به گفته پزشکان غیر نظامیانی هستند که در اثر بمبهای فسفری فروریخته توسط ارتش اسرائیل در غزه، مجروح شده اند .
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز چاپ لندن در شماره روز سه شنبه خود در گزارشی افزود که خبرنگار این روزنامه دهها مورد از چنین مجروحانی را شناسایی کرده است.
تایمز در ادامه نوشت: مقامات اسرائیلی دو هفته پیش در مصاحبه با این روزنامه ادعا کردند که هرگز بمبهای فسفر سفید را در غزه به کار نبرده اند و همه سلاحهایی را که در غزه استفاده کرده اند، منطبق با قوانین بین الملل بوده اند .
اغلب کشورهای ناتو از جمله آمریکا و انگلیس از بمبهای فسفری در جنگها استفاده کرده اند، در حالیکه کنوانسیون ژنو در سال 1980 استفاده از این نوع بمبها را ممنوع اعلام کرده است .
مقامات سازمان ملل هفته گذشته اعلام کردند که مجتمع آنها در غزه هدف حمله توپهای حاوی فسفر سفید قرار گرفته است .
عفو بین الملل هم روز دوشنبه اعلام کرد که تیم کارشناسان این سازمان به شواهدی دست یافته اند که تائید می کند نیروهای اسرائیلی به مقدار زیاد از گلوله ها و بمبهای فسفر سفید در محله های مسکونی پرتراکم شهر غزه و شمال نوار غزه استفاده کرده است .
متخصصان پزشکی در غزه هم اعلام کرده اند که مشغول جمع آوری همه اسناد و شواهد لازم برای اثبات استفاده رژیم صهیونیستی از بمبهای فسفری در غزه هستند.
صدها تن از مجروحان باریکه غزه که توسط بمبهای فسفری مجروح شده اند و عمدتا دچار نابینایی و سوختگیهای شدید شده اند، در بیمارستانهای مصر بستری هستند.
مسوولان بیمارستانهای مصر از ورود خبرنگاران به بیمارستان جلوگیری می کنند و در اعلانهای عمومی هم اشاره ای به اینکه این مجروحان توسط بمبهای فسفری مجروح شده اند، نمی شود و پزشکان بطور خصوصی این موضوع را فاش می سازند.
بمب فسفر سفید به محض آزاد شدن اکسیژن درون آن ،آتش می گیرد و حرارت بسیار زیادی را می پراکند و افرادی که هدف پرتاب این بمب قرار می گیرند دچار سوختگیهای شدید و نابینایی هر دو چشم می شوند.
صویر** 1591 1479** شماره 161 ساعت 15:05 تمام
۰ نفر