روایت سی‌ان‌بی‌سی از تداوم حملات وحشیانه اسرائیل به غزه

تهران- ایرنا- شبکه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی با استناد به گزارش سازمان‌های بین‌المللی به تشریح شرایط سخت مجروحان غزه و اثرات مرگبار حملات نظامی رژیم صهیونیستی و اعمال تحریم‌های درمانی در این باریکه پرداخت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این شبکه آمریکایی، پس از حملات گسترده رژیم صهیونیستی، ‌حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه آواره شده اند.

این نشریه به نقل از سازمان جهانی بهداشت و جمعیت هلال احمر فلسطین عنوان کرد پزشکان فلسطینی در غزه با هجوم گسترده بیماران مواجه هستند و برخی از بیمارستان ها با کمبود شدید سوخت و دارو مواجه شده اند.

به گفته سازمان ملل، بزرگترین بیمارستان غزه، الشفا، دیگر کار نمی کند و بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین، ‌تنها بیمارستانی که درمان های سرطان را ارائه می دهد، سوخت خود را تمام کرده اند.

این شبکه آمریکایی می افزاید: این در حالی است که پزشکان، بدون انجام بیهوشی و با استفاده از نور گوشی های همراه، عمل های جراحی را انجام می دهند.

در این گزارش با اشاره به اظهارات برخی پزشکان مبنی بر استفاده ارتش رژیم اسرائیل از فسفر سفید در مناطق غیرنظامی، آمده است: به گفته سازمان بهداشت جهانی، فسفر سفید می‌تواند باعث سوختگی شدید شده و تا عمق استخوان نفوذ کند و حتی پس از درمان دوباره شعله‌ور شود. سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، اسرائیل را به استفاده از گلوله های توپخانه فسفر سفید بر فراز بندر غزه و مرز اسرائیل و لبنان متهم کرده اند.

این شبکه آمریکایی با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال بیانیه ای به سی‌ان‌بی‌سی تایید کرد که برخی از مهمات توپخانه ای این رژیم حاوی فسفر است، نوشت: در این بیانیه آمده است که دیگر گلوله‌های ضد دود با فسفر سفید، غیرقانونی نیستند و بسیاری از نظامیان غربی، از جمله ارتش اسرائیل، آن‌ها را در اختیار دارند.

سی‌ان‌بی‌سی ادامه می دهد: این در حالی است که به گفته سازمان ملل متحد، استفاده از فسفر سفید در مناطق پرجمعیت، ناقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.

گفتنی است غزه با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲ برابر مساحت واشنگتن دی سی، یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان است. این باریکه بیش از ۱۶ سال است که در معرض محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونستی قرار دارد و آزادی ساکنان آن به شدت محدود است.

سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان ملل باریکه غزه را "زندان روباز" می نامد. این در حالی است که سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور اشغالگر در سرزمین های فلسطینی کرانه باختری و غزه معرفی کرده و در ۴۰ روز گذشته افزون بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل حملات وحشیانه این رژیم در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha