۶ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۰۸
کد خبر: 81290076
T T
۰ نفر
رمز ماندگاری تعاونی های مصرف محلی

تهران - ایرنا - مدیركل تعاونی های توزیعی و خدماتی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونیهای مصرف باید نسبت به جلب رضایت مشتری و تامین نقدینگی اقدام كنند و وابسته نبودن آنها به دولت به عنوان رمز ماندگاری محسوب می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون مركز، احمد بیگدلی شاملو در همایش تعاونی های مصرف محلی در خصوص تبیین اساسنامه و قانون جدید تعاونی، اظهار داشت: تعاونی ها از نظر انگیزه و شیوه شكل گیری به دو روش تاسیس می شوند.

به گفته وی، یك نوع تعاونی ها آنهایی هستند كه خود افراد تعاونی تشكیل می دهند و یك نوع دیگر تعاونی هایی كه دولت برای ساماندهی افراد و فعالیت های اقتصادی ایجاد می كند.

به اعتقاد این مقام مسئول، تعاونی های مصرف، مشمول هر دو نوع یادشده، هستند.

بیگدلی شاملو اضافه كرد: نقطه پاشنه آشیل تعاونی های مزبور، آن است كه وقتی سیاست دولت تغییر می كند، ممكن است كمك ها و حمایت ها از آنها نیز قطع شود.

وی افزود: تعاونی هایی موفق می شوند كه بتوانند خود را سرپا نگه دارند و وابستگی خود را از دولت كم كنند تا ماندگار شوند.

مدیركل تعاونیهای توزیعی و خدماتی وزارتخانه نامبرده، تصریح كرد: منظور از عدم وابستگی تعاونیها به دولت این است كه تعاونی ها بتوانند به طور موفقیت آمیز اعمال مدیریت و در شرایط اقتصاد بازار فعالیت نمایند و موجبات رضایت مشتری را جلب و تامین نقدینگی كنند.

بیگدلی شاملو یادآور شد: دولت دهم با همكاری اتاق تعاون، طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی را ابلاغ و براساس این طرح، تعاونی ها موظف هستند ظرف مدت سه ماه اساسنامه خود را با این طرح تطبیق دهند تا از مزایای قانونی بخش تعاونی بهره مند شوند.

وی گفت: حذف چهار درصد حق آموزش در تعاون و برداشته شدن محدودیت های اتحادیه ها از جمله تغییراتی است كه بر اساس این طرح انجام می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های مصرف محلی نیز در این همایش براین موضوع كه مالیات تعاونی ها باید براساس مالیات بر درآمد باشد، تاكید كرد.

اقتصام(1)1559**1558
۰ نفر