۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81293869
T T
۰ نفر
لغو شش پرواز در فرودگاه بين المللي زاهدان موجب سرگرداني مسافران شد

زاهدان- ايرنا- لغو شش پرواز در دو روز متوالي از فرودگاه بين المللي زاهدان، سبب سرگرداني و نارضايتي مسافران عازم تهران و مشهد و برعكس شد.

به گزارش ايرنا، شماري از مسافران سرگردان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از بي عدالتي شركت هاي هواپيمايي در حق اين استان گلايه كردند و گفتند: برخي شركت هاي هواپيمايي هنگام رو به رو شدن با مشكل در هر نقطه اي از كشور براي پروازهاي داخلي يا خارجي، مشكل خود را با لغو پروازهاي فرودگاه زاهدان جبران مي كنند.

يكي از مسافران كه خود را 'علي صفايي' معرفي كرد، گفت: اين نگراني كه هر لحظه احتمال تاخير يا لغو پروازهاي مسير زاهدان به تهران و مشهد يا بالعكس وجود دارد تقريبا به صورت هميشگي با مسافران همراه است.

وي افزود: تاكنون با لغو يا تاخير پروازهاي اين مسير خسارت هاي زيادي براي انجام فعاليت هاي تجاري متحمل شده ام كه هيچ شخص يا سازماني پاسخگوي جبران آن نيست.

يكي ديگر از مسافران كه مدعي است به سبب لغو پرواز از ماموريت مهم اداري بازمانده است، به خبرنگار ايرنا گفت: شركت هاي هواپيمايي بدون در نظر گرفتن مشكلات مردم پروازها را لغو و براي تغيير بليط نيز مبلغ هاي قابل توجهي كسر مي كنند.

'محبوبه ساراني' از مسوولان درخواست كرد براي جلوگيري از ادامه وضعيت لغو پروازها از فرودگاه بين المللي زاهدان چاره جويي كنند.

مديركل فرودگاههاي سيستان و بلوچستان در اين رابطه گفت: از روز گذشته تاكنون شش پرواز در ساعات مختلف از فرودگاه بين المللي زاهدان به مسيرهاي مشهد و تهران به دليل نقص فني لغو شده است.

'حسن اعرابي مقدم' افزود: پرواز تهران-زاهدان كه بايد روز گذشته ساعت هفت و 50 دقيقه در فرودگاه زاهدان مي نشست و پرواز زاهدان-مشهد كه بايد ساعت هشت و 50 دقيقه از اين فرودگاه پرواز مي كرد لغو شدند.

وي ادامه داد: همچنين پرواز مشهد-زاهدان كه ساعت 12 روز گذشته بايد در فرودگاه زاهدان به زمين مي نشست و پرواز ساعت 12 و 30 دقيقه همان روز زاهدان-تهران نيز در ادامه اين روند لغو شدند.

وي گفت: پرواز ساعت هشت صبح امروز تهران-زاهدان و ساعت 12 و 45 دقيقه ظهر زاهدان-تهران نيز به دليل نقص فني باطل شده است.

وي با بيان اينكه تمام پروازهاي لغوي اين دو روز مربوط به شركت آسمان است افزود: سعي شده مسافران پروازهاي لغوي با ديگر پروازها به شهرهاي مورد نظرشان اعزام شوند.

اين در حالي است كه شمار زيادي از مسافران در فرودگاه بين المللي زاهدان مدعي شدند با لغو پروازها هيچ پروازي جايگزين نشده و مسافران همچنان سرگردان هستند.

به گزارش ايرنا، هر هفته 88 پرواز داخلي از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف كشور انجام مي شود كه علاوه بر پروازهاي داخلي، در مسيرهاي بين المللي از جمله بغداد، دبي، نجف و جده نيز پرواز دارد. ك/4

7307 / 653