۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81294285
T T
۰ نفر

محمود حكيمي و آثار جديدش

۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81294285
محمود حكيمي و آثار جديدش

تهران - ايرنا - محمود حكيمي نويسنده پيشكسوت ادبيات كودك و نوجوان كشور در زادروز تولد 70 سالگي خود از انتشار دو اثر جديد خود و در دست نگارش بودن چند اثر پژوهشي در حوزه ادبيات خبر داد.

محمود حكيمي روز يكشنبه (9 شهريورماه و همزمان با زادروز تولد 70 سالگي اش) در گفت و گو با خبرنگار ادبيات ايرنا گفت: افزوده شدن به سن انسان ها زماني داراي ارج و قرب است كه آنها در زندگي خود ميراثي باقي بگذارد كه مورد عتاب مردم قرار نگيرد.

اين نويسنده پيشكسوت خاطرنشان كرد: در همين راستا ضمن تشكر از همه نويسندگان و افرادي كه امروز، تولدم را به من تبريك گفتند از خداوند مي خواهم تا انرژي لازم را براي اتمام رساندن تمامي دغدغه هاي ذهني ام براي نگارش و چاپ آثارم را به من عطا كند.

وي ادامه داد: به تازگي از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كتابي به قلم من با عنوان «فرصتي براي انتخاب، جستجويي موضوعي در مفاهيم قرآني» با محور مساله جبر و اختيار منتشر و روانه بازار كتاب شده است كه شكل روايت اين اثر كه براي گروه سني دبيرستان و پيش دانشگاهي نوشته شده به شكل داستاني است.

حكيمي خاطرنشان كرد: در اين كتاب مخاطبان با داستان زندگي معلمي مواجه مي شوند كه در دبيرستان مشغول تدريس درس دين و زندگي است كه شاگردان از وي درباره مساله جبر و اختيار پرس و جو مي كنند و نحوه پاسخ دهي اين معلم، حوادث و اتفاقات داستان را پيش مي برد.

نويسنده كتاب هاي در مدرسه مولانا،‌ در مدرسه حكيم توس، در مدرسه پير نيشابور، در مدرسه اقبال لاهوري و رودخانه خروشان عشق، درباره ديگر اثر آماده انتشار خود گفت: كتاب ديگري با عنوان «علي ابن ابي طالب(ع) جانشين راستين» درباره حادثه عظيم غديرخم نيز از ديگر آثار پژوهشي من است كه به زودي رونمايي خواهد شد.

وي همچنين در مورد تغييرات ايجاد شده در حوزه چاپ و انتشار آثار ادبي طي دوره يازدهم رياست جمهوري با مثبت ارزيابي كردن اين تغييرات به ويژه در بحث ارزشيابي و نظارت گفت: تنها مشكل اصلي كه به ذهن مي رسد قيمت بالاي كتاب ها و افت تيراژ آثار است.

حكيمي خاطرنشان كرد: از آنجايي كه اغلب خوانندگان آثار را دانش آموزان و دانشجويان تشكيل مي دهند لازم است تا مسئولان با هر تدبيري شرايطي را فراهم آوردند تا ضمن كاهش قيمت كتاب ها شرايط افزايش تعداد شمارگان آنها و قابل دسترس بودن بيشتر آثار ادبي را فراهم كنند.

محمود حكيمي متولد نهم شهريور ماه سال 1323 در تهران، از نويسندگان و مترجمان پركار ايراني است.

وي پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه، براي تحصيل دررشته زبان انگليسي وارد دانشگاه تربيت معلم شد و پس از مدتي تدريس در مدارس تهران، براي ادامه تحصيل دررشته تعليم و تربيت به انگلستان رفت و پس از دريافت درجه فوق ليسانس و بازگشت به ايران، به تدريس در مراكز تربيت معلم پرداخت.

حكيمي كه در سال 1383 از آموزش و پرورش بازنشسته شده است در حال حاضر به كار مورد علاقه خود كه همان تحقيق و تاليف درزمينه ادبيات معاصر انقلابي ايران و تاريخ تمدن است، مي‌پردازد.

مطالعه، تحقيق و تاليف و سرودن اشعاري با مضمون ادبيات معاصر و انقلابي ايران و تاليف كتبي پيرامون تاريخ تمدن از كارهاي روزمره محمود حكيمي است.

فراهنگ(5)**9266 ** 1569