۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81295746
T T
۰ نفر
ناحیه سلیمان بیك عراق بطور كامل از  تروریستها پاكسازی شد

تهران - ایرنا - 'اداره مبارزه با تروریسم' عراق روز دوشنبه اعلام كرد: ناحیه 'سلیمان بیك' در منطقه 'طوزخورماتو' در 90 كیلومتری شرق شهر 'تكریت' مركز استان 'صلاح الدین' بطور كامل از وجود تروریستهای 'داعش' پاكسازی شد.

'صباح نعمان' سخنگوی این اداره در گفت و گو با شبكه خبری 'سومریه نیوز' گفت: نیروهای ویژه اداره مبارزه با تروریسم عراق امروز موفق به پاكسازی كامل سلیمان بیك از وجود تروریستها شدند.

نعمان افزود: این نیروها پرچم عراق را بر فراز ساختمان این ناحیه برافراشتند. حضور تروریستها در سلیمان بیك مانع بزرگی بر سر راه پاكسازی مناطق پیرامون ناحیه 'آمرلی' بود.

نیروهای امنیتی عراق دیروز موفق شدند بخش هایی از ناحیه سلیمان بیك را از اشغال تروریستهای داعش خارج كنند و 'والی' خودخوانده گروهك تروریستی داعش و معاونش را در این ناحیه به هلاكت برسانند.

تروریستهای داعش 11 هفته پیش توانستند ناحیه سلیمان بیك را به اشغال خود درآورند.

بر اساس این گزارش، همچنین ارتش عراق از كشته شدن یك سركرده دیگر گروهك تروریستی داعش در منطقه عملیاتی 'الرصافه' در یك عملیات امنیتی خبر داد.

از سوی دیگر نیروهای 'پیشمرگه كرد' به همراه نیروهای مردمی توانستند شهرك 'جدیده' را از چنگال تروریستها باز پس بگیرند.

بر اساس این گزارش، ارتش عراق همچنین توانست روستای 'ینكجه' در استان صلاح الدین در شمال شرق بغداد را آزاد كند.

هیات سازمان ملل در عراق نیز اعلام كرد: دستكم 1420 نفر از شهروندان عراق در ماه اوت در نتیجه اقدامات خشونت آمیز و عملیات تروریستی جان خود را از دست دادند و در طی همین ماه در حدود 1370 نفر زخمی شدند.

خاورم ** 1487 **1651
۰ نفر