۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81297339
T T
۰ نفر
صدور 10هزارتن محصولات كشاورزی شمال خوزستان به روسیه هدف گذاری شد

دزفول- ایرنا- فرماندار ویژه دزفول از فراهم شدن امكان صادرات محصولات كشاورزی شمال خوزستان به كشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: صدور 10هزارتن محصولات كشاورزی این منطقه به روسیه هدف گذاری شده است.

'حبیب اله آصفی ' روزسه شنبه در نشست كارگروه كشاورزی شهرستان دزفول این محصولات را شامل انواع تولیدات باغی، زراعی و صیفی نام برد و افزود: با توجه به كاهش فعالیت های اقتصادی بدلیل نا آرامی دربرخی كشورهای همسایه و به لحاظ ظرفیت بالای تولید محصولات كشاورزی منطقه شمال خوزستان برنامه ریزی های لازم برای به دست گرفتن بازار حوزه خلیج فارس در حال انجام است.

معاون استاندار خوزستان افزود: در همین ارتباط صادرات 15 هزار تن محصول به كشور كویت نیز برنامه ریزی شده است.

آصفی به ضرر و زیان وارده به بخش كشاورزی دزفول ناشی از نا آرامی های كشور اوكراین و برخی تنش های سیاسی اشاره كرد و گفت: بخش كشاورزی دزفول با تولید دو میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی این ظرفیت را دارد تا نیاز گل و محصولات كشاورزی كشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین كند و در این راستا برنامه هایی در دست اجراست.

وی كشاورزی را محور اصلی فعالیت های اقتصادی در منطقه برشمرد و افزود: افزایش 10 درصدی صادرات محصولات كشاورزی دزفول برای امسال هدف گذاری شده است.

مدیر جهاد كشاورزی دزفول نیز در این نشست از اتمام عملیات كشت محصولات تابستانه در سطح 45 هزار هكتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین سطح زیر كشت محصولات تابستانه در دزفول كشت ذرت دانه ای با 30 هزار هكتار سطح زیر كشت است.

' احمد زارعی ' از عقد قرار داد كشت محصول چغندر قند در سطح یك هزار و 500 هكتار با كارخانه قند اصفهان خبر داد و افزود: قرارداد كشت چغندر قند در سطح یكهزار هكتار دیگر از مزارع دزفول با كارخانه قند نقش جهان به توافق نهایی نرسید.

وی همچنین با اشاره به خسارت وارده به كشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری بر استمهال وام بانكی كشاورزان تاكید كرد و گفت: طبق قانون بانك ها موظف اند به منظور كمك به كشاورزان خسارت دیده باز پرداخت وام های كشاورزی را برای مدت سه سال تمدید كنند.

زارعی كل تسهیلات پرداختی به كشاورزان دزفول را 920 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: با توجه به خسارت وارده به بخش كشاورزی این شهرستان از بانك های عامل انتظار می رود به كشاورزان خسارت دیده فرصت دهند تا بتوانند بدهی خود را به بانك پرداخت كنند.

شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان 82 هزار هكتار اراضی قابل كشت دارد و سالانه دو میلیون تن محصول از این زمین ها برداشت می شود.

538/648/551
۰ نفر