۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴
کد خبر: 81300417
T T
۰ نفر
نفوذ گفتمان قرآن در لايه هاي جامعه ضامن استمرار آرامش است

تويسركان- ايرنا- قاري و داور بين المللي قرآن كريم گفت: نفوذ عميق گفتمان قرآن در لايه هاي متنوع جامعه ضامن استمرار آرامش و مهرورزي الهي در اجتماع است.

به گزارش ايرنا 'احمد ابوالقاسمي' شامگاه پنج شنبه در آئين تجليل از خادمان و فعالان قرآني با عنوان 'ياران قرآن' در تويسركان افزود: جامعه اي كه ارتباطات اجتماعي، كلام روزانه، نوع انديشه و فرهنگ رفتاري آن بر اساس آيه هاي شيوا و نوراني قرآن باشد، پيوسته در مسير رشد و تعالي گام بر مي دارد.

وي بيان كرد: قرآن كريم در ماهيت الهي خود، نور رحماني است كه از سوي خالق هستي به سوي انسانها فرستاده شده، پس كلام مستقيم قرآن حتي بدون درك درست از معاني آن اثر بخش است.

ابوالقاسمي با تاكيد بر اينكه اثر گذاري آهنگ و آواي دلنشين قرآن بر روي فطرت پاك انسان ها حتي غير مسلمانان از جلوه هاي اعجاز اين كتاب آسماني است اضافه كرد: اگر كسي با قرآن انس بگيرد، كلام وحي با خون و گوشت و پوست وي عجين مي شود حتي اگر معاني قرآن را در مراحل اوليه متوجه نشود.

وي اظهار كرد: اين اصل اساسي كه بر اساس حديث نبوي قرآن و اهل بيت(عليهم السلام) در كنار هم مايه سعادت و كمال انسان ها هستند را نبايد هرگز به فراموشي سپرد.

به گفته وي تمسك به قرآن بدون مفسران حقيقي آن يعني اهل بيت(عليهم السلام) و تمسك به اهل بيت(عليهم السلام) بدون توجه به قرآن، انسان را به مقصد و هدف متعالي مد نظر خالق هستي نمي رساند.

ابوالقاسمي تصريح كرد: آيات قرآن كلام مسقيم وحي و خداوند متعال است پس نگاه كردن به آيات قرآن بر اساس حديث نبوي عبادتي به شمار مي رود كه زنگار را از دل ها مي زدايد.

وي ادامه داد: انديشمندان، صاحبان ادب، فرهنگ، هنر و سياستمداران بايد با معارف قرآني آنچنان مانوس و نزديك باشند كه فرهنگ قرآن در رفتارهاي روزانه آنها جلوه گر باشد.

اين قاري بين المملي قرآن كريم گفت: يكي از بزرگترين آرزوهاي يك جامعه توسعه يافته الهي اين است كه قرآن در گفت و گو و محاورات روزانه آن راه پيدا كند.

در اين آئين قاري و داور بين امللي قرآن كريم 'احمد ابوالقاسمي' به تلاوت آياتي از قرآن مجيد پرداخت و سپس با اهدا لوح تقدير و هدايايي از حافظان، قاريان و نفرات برتر شهرستان در مسابقات قرآني، پيشكسوتان و مربيان، فعالان و خادمان قرآني شهرستان تويسركان تجليل شد.

تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان واقع در جنوب كوه الوند است كه در زمينه فعاليت هاي قرآني از چهره هاي شاخص دانش آموزي و غير دانش آموزي در مسابقات سراسري قرآن كريم برخوردار است و شوراي عالي ترويج فرهنگ قرآني، مجمع اساتيد، حافظان و قاريان قرآن و موسسات آموزش قرآني در كنار يكديگر تحقق اهداف قرآني را در اين شهرستان پيگيري مي كنند.

7531/2624