۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 81315726
T T
۰ نفر
190 نفر فوت ناشي از حوادث كار به مراكز پزشكي قانوني ارجاع شدند

تهران - ايرنا - مدير كل پزشكي قانوني استان تهران اعلام كرد: در چهار ماه نخست امسال 190 مورد فوت ناشي از حوادث كار به مراكز پزشكي قانوني استان تهران ارجاع شده است كه افزايش 49.6 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان مي دهد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان تهران، «بشير نازپرور» افزود: در مدت مشابه سال 1392 تعداد فوت ناشي از حوادث كار در استان تهران 127 مورد بوده است كه اين آمار افزايش 49.6 درصدي در فوت ناشي از اين حوادث را در سال 93 نشان مي دهد.

وي گفت: از كل فوت ناشي از حوادث كار چهار ماه نخست امسال 188 نفر مرد و 2 نفر زن بوده اند اين در حالي است كه در چهار ماه نخست سال 92 تمامي 127 نفر فوتي ناشي از حادثه كار مرد بوده اند.

نازپرور در مورد آمار فوت ناشي از حادثه كار در تير ماه امسال نيز گفت: فوت ناشي از حادثه در تيرماه امسال با افزايش 36.7 درصدي نسبت به تير ماه سال قبل 41 مورد بوده است.

وي با اشاره به اين آمار در خصوص حوادث ناشي از كار گفت: طبق قوانين موجود حوادث ناشي از كار با دو ويژگي «حوادثي كه در حين انجام وظيفه رخ مي دهند و حوادثي كه به سبب انجام وظيفه رخ مي دهند» مشخص مي شود.

نازپرور گفت : با بررسي آمارهاي منتشر شده در سال هاي اخير، سقوط از بلندي،اصابت جسم سخت، سوختگي و كمبود اكسيژن از جمله مهمترين عوامل فوت ناشي از حوادث كار در كشور است كه با رعايت نكات ايمني به ويژه در موارد كار در ارتفاعات مي تواند بروز اين حوادث را تا حد قابل توجهي كاهش داد.

اجتمام**7268 ** 1418