۱۹ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8132017
T T
۰ نفر
جزئیات ترور شهید عماد مغنیه توسط موساد منتشر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/19 سیاسی.حزب الله.عمادمغنیه بیروت- یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی، جزئیاتی را درباره ترور عماد مغنیه فرمانده نظامی ارشد حزب الله منتشر کرد و نوشت: این جزئیات بر اساس گزارش یک افسر اطلاعاتی لبنان و گفت و گو با روبروت بار افسر پیشین در دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا سیا تهیه شده است.
به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت: موساد از اینکه عماد مغنیه، با یکی از سفرای خارجی مقیم دمشق دیدار خواهد کرد، اطلاع یافت و به این ترتیب، تلفن های عماد مغنیه مورد شنود قرار گرفت و از یک روز پیش از این دیدار، وی زیر نظر بود.
یدیعوت احرونوت تاکید کرد، تنها، دستان اسراییلی می توانند بمب را در صندلی خودروی مغنیه قرار داده باشند .
به گفته این افسر لبنانی ، طرف های اسراییلی از طریق کردستان با سه خودرو وارد سوریه شدند که شامل کادر حراست، حمایت و فنی بودند و حتی رانندگان نیز که عربی سخن می گفتند، اسراییلی بودند و گروه فنی، توانست صندلی بمب گذاری شده را با صندلی خودرو جابجا و آن را از دور منفجر کند.
این گزارش افزود، دلایلی وجود دارد که نشان می دهد، احتمال دارد هسته اقدام کننده به ترور مغنیه از مکان دیگری که نزدیک تر است وارد سوریه شده باشند و نه از مرزهای عراق.
افسر لبنانی درباره راننده مغنیه اظهار داشت، طی چند ماه این شک وجود داشت که راننده، در عملیات ترور شریک بوده و موساد توانسته او را بخرد و به هنگام پرس و جو درباره وی در یکی از روستاهای جنوب لبنان، مشخص شد خانواده وی ناپدید شده اند و خانه آنها خالی است.
وی افزود، البته کسی که مغنیه را بشناسد، می تواند تصور کند که اگر راننده، در داخل خودرو، منتظر مغنیه نبود، وی به هیچ عنوان وارد خودرو نمی شد.
به گفته این افسر، نمی توان باور کرد که موساد، هر دستگاه اطلاعاتی دیگر به جز آمریکایی ها را در نقشه های نظامی خود وارد کند.
یدیعوت احرونوت در پایان اشاره کرد، اسراییل از انتقام حزب الله به خاطر ترور عماد مغنیه در سالگرد ترور وی و انجام عملیاتی ضد اسراییلی در هر نقطه از جهان بیم دارد.
خاورم **2083 2087 1368**265 شماره 157 ساعت 15:14 تمام
۰ نفر