۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۰۲
کد خبر: 81321121
T T
۰ نفر
جایگاه محیط زیست در آثار استاد فرشچیان بررسی می شود

تهران- ایرنا- جایگاه محیط زیست در آثار استاد فرشچیان ششم مهرماه در قالب نشست تخصصی هم اندیشی نقاشی ایرانی ومحیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این نشست تخصصی معصومه ابتكار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاد محمود فرشچیان حضور دارند.

بازدید چند روز گذشته معصومه ابتكار از موزه استاد فرشچیان درسعدآباد سرآغاز نشستی به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست شده است.

در این نشست تخصصی كه با حضور جمعی از استادان و هنرمندان نقاش كشور برگزار خواهد شد، قرار است آثار استاد فرشچیان از جنبه محیط زیست و مسایل مربوط به آن مورد بررسی قرار گیرد.

استادی كه خود درباره اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن می گویند: از نظر من حفظ و حراست و صیانت از محیط زیست وظیفه تمام آحاد ملت است و خواهشمندم و عاجزانه تقاضا دارم كه همه مردم دست در دست یكدیگر و همدل باهم در این زمینه كوشا باشند.

محمود فرشچیان در نقاش بزرگ ایران در ۴ بهمن ۱۳۰۸ در اصفهان متولد شد.

پدر فرشچیان كه نماینده فرش اصفهان بود با دیدن استعداد فرزندش، وی را به كارگاه نقاشی استاد حاج میرزا آقا امامی برد. فرشچیان پس از آموزش نزد استاد امامی و بهادری و دانش‌ آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، برای گذراندن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر كرد و چندین سال به مطالعه آثار هنرمندان غربی در موزه ‌ها پرداخت.

پس از بازگشت به ایران، فرشچیان كار خود را در اداره كل هنرهای زیبای تهران آغاز كرد و به مدیریت اداره ملی و استادی دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزیده شد.

فرشچیان بنیانگذار مكتب خود در نقاشی ایرانی، كه پایبند به شكل كلاسیك همراه با استفاده از روش های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شكل هنر زندگی جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه كرد.

آثاراو از شعر كلاسیك، ادبیات، قرآن، كتاب مقدس مسیحیان و یهودیان و همچنین تخیل عمیق خود را پرورش یافته است.

استاد فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران به صحنه بین‌ المللی هنر ایفا كرده است.

علمی ( 1 ) **9014**1599
۰ نفر