«جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» به میزبانی اصفهان فراخوان داد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان با اعلام آغاز فراخوان ارسال اثر برای «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» گفت: این رویداد ملی نشانه اتصال فرهنگ و هنر با محیط زیست و هنرمندان است.

به گزارش ایرنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده روز شنبه در آئین برگزاری فراخوان نخستین «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» افزود: این رویداد به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و هنرمندان هر دو سال یک‌بار در این کلانشهر که در حوزه هنر و صنایع دستی شهره عام و خاص است، گردهم جمع می‌شوند تا آثار هنری خود را در حوزه محیط زیست ارائه دهند.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا این رویداد جنبه جهانی و بین‌المللی نیز پیدا کند.

در این آئین با حضور هنرمندان، همیاران محیط ‌زیست زیست و نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فراخوان ارسال اثر برای نخستین دوره «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» همزمان با آئین رونمایی از پوستر این رویداد اعلام شد.

«جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» به میزبانی اصفهان فراخوان داد

گرافیک(پوستر)، عکاسی (با گوشی یا دوربین)، انیمیشن، نقاشی و مجسمه و یادمان از محورهای نخستین دوره جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست است و اختتامیه این رویداد در شهریور سال جاری برگزار خواهد شد.

آلودگی آب، فرهنگ مصرف آب، کمبود آب، زیست بوم‌های آبی(تالاب‌ها، رودخانه‌ها، دریاها و اقیانوس‌ها)، فرونشست زمین، صنعت و هوای پاک، سلامت و آلودگی هوا، حمل و نقل پاک، بناهای تاریخی و آلودگی هوا، اهمیت خاک، آلاینده‌های خاک، پسماند و خاک، زیست‌بوم‌های خشکی، اثرات انسان بر طبیعت، انقراض جانوران وحشی، ارتباط متقابل انسان و میراث طبیعی، زیستگاه‌های جنگلی و مخاطرات آن، زباله‌های خطرناک، پسماند و آلودگی آب و حیات جانوری و انسان، سلامت،پسماند، گردشگری مسئولانه، کویرگردی و محیط‌زیست، سنت و محیط‌زیست، آیات الهی و محیط زیست، اخلاق و محیط ‌زیست و تجربیات بومی حفاظت از اجزای محیط ‌زیست از موضوعات محوری نخستین دوره «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» اعلام شده است.

شرکت در فراخوان نخستین دوره «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» برای تمام هنرمندان آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از بیست‌ و پنجم تیر تا سی‌ام مرداد سال جاری از طریق سایت جایزه ملی به نشانی Prisfahandoe@gmail.com ارسال کنند.

اصفهان یکی از شهرهایی است که همواره با مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا، خشکسالی، بحران آب و فرونشست مواجه است و خشکی زاینده‌رود نیز مشکلات آن را پررنگتر کرده و اکنون این شهر با وضعیت قرمز زیست محیطی روبه‌روست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha