آمارگيري صحيح، برنامه ريزي دقيق در بخش كشاورزي را موجب مي شود

اروميه - ايرنا - معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار آذربايجان غربي گفت: آمارگيري صحيح و دقيق موجب رشد، اعتلا و برنامه ريزي منسجم و اصولي در بخش كشاورزي استان مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'تقي كهوريان' روز شنبه در مراسم آغاز چهارمين سرشماري كشاورزي در آذربايجان غربي افزود: به خاطر بروز بحران خشكسالي و نيز كم آبي درياچه اروميه نتايج اين سرشماري در استان داراي اهميت فراواني است.

وي گفت: سرشماري كشاورزي باعث استحكام و پايه ريزي براي يك برنامه ريزي دقيق در اين بخش مي شود.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار آذربايجان غربي اظهار كرد: حضور نيروي جوان در اين سرشماري مي تواند نقش مهمي در جمع آوري دقيق و صحيح آمار داشته باشد.

كهوريان افزود: اكثر آمارگيران در اين دوره نيز داراي مدارك تحصيلي ليسانس و بالاتر هستند.

وي گفت: ضروري است تا آمارگيران در اين اقدام، اطلاعات را به درستي وارد كرده و مسوولان نيز براي رفع اشكلات به آمارگيران كمك و راهنمايي هاي لازم را ارائه كنند.

كهوريان ادامه داد: بايد براي رونق بخش كشاورزي و توسعه متوازن استان در اين بخش از كشاورزي سنتي گذر كرده و به سوي كشاورزي مدرن حركت كرد.

رييس جهاد كشاورزي آذربايجان غربي نيز در اين مراسم گفت: آذربايجان غربي استاني با محوريت كشاورزي است و در اين استان 254 هزار نفر بهره بردار وجود دارد.

اسماعيل كريم زاده اظهار كرد: وجود تعداد فراوان بهره برداران، ضرورت اين آمارگيري و نقش آن را براي برنامه ريزي هاي اقتصادي در استان مشخص مي كند.

وي گفت: در اين دوره از سرشماريها در آذربايجان غربي 389 نفر عوامل اجرايي و پشتيباني به همراه 254 نفر آمارگير در روستاهاي استان از پنج مهرماه تا 18 آبان ماه حضور دارند.

كريم زاده گفت: به ازاي هر يك هزار نفر بهره بردار، يك نفر آمارگير براي اجراي اين طرح آموزش ديده اند.

در مراسم آغاز اين دوره از سرشماري عمومي كشاورزي كه در روستاي گردآباد اروميه با حضور مسوولان، آمارگيران و كشاورزان اروميه اي برگزار شد، زنگ سرشماري نيز به صدا درآمد.

آذربايجان غربي داراي يك ميليون اراضي زراعي قابل كشت و 700 هزار هكتار زمين زراعي و باغي است كه سالانه از اين ميزان اراضي 6.2 ميليون تن محصول توليد و روانه بازار مي شود.

7125/581