۶ مهر ۱۳۹۳، ۰:۵۵
کد خبر: 81329015
T T
۰ نفر
ايران در نظام آمارگيري جزو 20 كشور برتر جهان است

تهران- ايرنا- رييس مركز آمار كشور گفت: كشورهاي توسعه يافته در برنامه ريزيهاي خود از نظام آمارگيري استفاده مي كنند و جمهوري اسلامي ايران در نظام آمارگيري جزو 20 كشور برتر جهان است.

به گزارش ايرنا؛ 'عادل آذر' در برنامه گفت وگوي ويژه خبري شنبه شب شبكه دوم سيما، با بيان اينكه طرح سرشماري عمومي كشاورزي مطابق استانداردهاي بين المللي اجرا مي شود، افزود: بيش از 90 درصد از كشورهاي دنيا طرح هاي سرشماري را اجرا مي كنند كه در ايران هم دو نوع سرشماري عمومي نفوس و مسكن و سرشماري عمومي كشاورزي اجرا مي شود.

وي گفت: شش هزار مامور آمارگير به حدود 4 ميليون و 300 هزار بهره بردار مراجعه مي كنند و هر گونه همكاري بهره برداران كشاورزي به نفع خود اين عزيزان هم هست.

عادل آذر افزود: هدف از اجراي سرشماري عمومي اين است كه اطلاعات بدون خطا و بسيار دقيق در اختيار برنامه ريزان قرار گيرد و همه اين اطلاعات در سطح خود به صورت محرمانه حفظ مي شود و خوشبختانه در طول فعاليت مركز آمار ايران هيچ گونه شكايتي اعم از اشخاص حقوقي و حقيقي نداشته ايم.

وي با بيان اينكه مركز آمار ايران محرم مردم است، گفت: ماموران سرشماري از اهالي محل انتخاب شده اند كه بهره برداران انها را مي شناسند و اگر در موردي شك كردند مي توانند از طريق دهياري ها و يا بخشداريها پيگيري كنند.

وي با بيان اينكه اين طرح سرشماري با استفاده از ابزارهاي نوين آمارگيري و تبلت اجرا مي شود، افزود: اميدواريم اطلاعات كلان را 20 روز پس از پايان طرح سرشماري و اطلاعات كلي را تا دو ماه بعد از پايان سرشماري ارائه كنيم و انتشارات اطلاعات جزئي آن هم مطابق استانداردهاي بين المللي حداكثر تا 9 ماه طول مي كشد و در اين فاصله اطلاعات مياني هم قابل انتشار خواهد بود.

وي ادامه داد: 90 قلم از 200 قلم اطلاعات برنامه ششم را نتايج اين سرشماري تامين خواهد كرد كه جايگاه بخش كشاورزي را در نظام برنامه ريزي نشان مي دهد و مبناي دريافت اطلاعات از بهره برداران خوداظهاري كشاورزان و بهره برداران است و اگر كساني از بهره برداران احساس كردند كه از طرح سرشماري خارج مانده اند مي توانند به ماموران ما يا به دهياري ها يا بخشداري ها مراجعه كنند تا اطلاعات سرشماري از آنان دريافت شود.

وي با قدرداني از رسانه هاي جمعي، گفت: اميدواريم اين همكاريها ادامه يابد تا بتوانيم با اطلاعات دقيق ضريب اثر بخشي سياست هاي كشاورزي را افزايش دهيم بويژه اينكه فارغ التحصيلان بخش كشاورزي بيشترين نرخ بيكاري را دارند.

وي پيشاپيش از همكاري بهره برداران از اجراي اين طرح تشكر كرد و گفت: ناظران ما هم بر فعاليت ماموران آمارگيري نظارت مي كنند و اطلاعات دريافتي ازبهره برداران از طريق تبلت به مركز استان ارائه مي شود و از آنجا هم به مركز آمار ايران انتقال داده خواهد شد.

شبد**1488 ** 3404
۰ نفر