۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷
کد خبر: 81329343
T T
۰ نفر
نشست هم اندیشی نقاشی ایرانی و محیط زیست برگزار شد

تهران-ایرنا-نشست هم اندیشی نقاشی ایرانی و محیط زیست امروز با حضور استاد محمود فرشچیان، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران، حمید چیت چیان وزیر نیرو، معصومه ابتكار رییس سازمان محیط زیست، مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی و گری لوئیس نماینده مقیم برنامه ملل متحد در ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، در این نشست كه امروز یكشنبه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، آثار استاد فرشچیان از جنبه محیط زیست و مسایل مربوط به آن با حضور جمعی از استادان و هنرمندان نقاش كشور مورد بررسی قرار گرفت.

محمود فرشچیان نقاش بزرگ ایران در 4 بهمن 1308 در اصفهان متولد شد. پدر فرشچیان كه نماینده فرش اصفهان بود با دیدن استعداد فرزندش، وی را به كارگاه نقاشی استاد حاج میرزا آقا امامی برد.

فرشچیان پس از آموزش نزد استاد امامی و بهادری و دانش آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، برای گذراندن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر كرد و چندین سال به مطالعه آثار هنرمندان غربی در موزه ها پرداخت.

پس از بازگشت به ایران، فرشچیان كار خود را در اداره كل هنرهای زیبای تهران آغاز كرد و به مدیریت اداره ملی و استادی دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزیده شد.

فرشچیان بنیانگذار مكتب خود در نقاشی ایرانی است؛ این مكتب پایبند به شكل كلاسیك همراه با استفاده از روش های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. وی به این شكل هنر زندگی جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه كرد.

آثار وی از شعر كلاسیك، ادبیات، قرآن، كتاب مقدس مسیحیان و یهودیان و تخیلی عمیق الهام گرفته است.

استاد فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران به صحنه بین المللی هنر ایفا كرده است.

علمی(3)1834**1440
۰ نفر