۲۴ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133231
T T
۰ نفر

عماد مغنیه شهیدی از تبار عاشوراییان

۲۴ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133231
عماد مغنیه شهیدی از تبار عاشوراییان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/24 سیاسی.خارجی.شهید مغنیه.لبنان بیروت - روز 12 فوریه (24 بهمن ) سالروز شهادت دلیر مردی از تبار عاشورائیان عماد مغنیه است شهیدی که در تابستان 2006 خواب را از چشمان صهیونیستها ربود و طعم شکست را در جنگ 33 روزه به رژیم صهیونیستی چشاند.
-عماد مغنیه < ملقب به حاج رضوان از فرماندهان بلندپایه حزب الله که سال گذشته در دمشق در پی انفجار در خودروی بمب گذاری شده ترور شد فرزند آیت الله شیخ جواد مغنیه از علمای برجسته شیعه لبنان بود که دو برادر بنامهای جهاد و فواد نیز داشت که آنها هم در نبرد با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
مغنیه که -مغز متفکر< حزب الله خوانده می شد متولد 1962 در روستای - طیردبا< در جنوب لبنان بود.
وی در کودکی به همراه خانواده خود از شهر صور به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت نقل مکان کرد و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در این منطقه گذراند و پس از آن در جوانی، وارد دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB( شد.
شهید مغنیه در اوایل دهه هشتاد میلادی به نیروی 17 شاخه نظامی جنبش آزادی بخش فلسطین پیوست که نیرویی ویژه بود که برای حفاظت از مبارزانی مانند ابوعمار، ابوجهاد و ابود ایاد تشکیل شده بود.
او از همان زمان، در عملیات انتقال سلاح از جنبش آزادی بخش فلسطین برای مقاومت اسلامی لبنان که در حزب الله و جنبش امل نمود دارد نقش اساسی داشت.
اما در پی اشغال لبنان در سال 1982 میلادی از سوی رژیم صهیونیستی، مبارزان جنبش آزادی بخش فلسطین مجبور به ترک لبنان شدند.
در آن زمان محاصره بیروت، سه ماه به طول انجامید و با خروج مبارزان فلسطینی و سازمان آزادی بخش از لبنان، مغنیه نیز به صفوف رزمندگان مقاومت اسلامی (جنبش امل ) پیوست که از سوی امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران تاسیس شده بود اما شهید مغنیه در ادامه و همزمان با انتقال سید حسن نصرالله از امل به حزب تازه تاسیس حزب الله پیوست.
شهید مغنیه پس از تاسیس حزب الله، نقشی اصلی در تاسیس شاخه امنیتی حزب الله داشت.
وی پس از اجرای موفقیت آمیز چند عملیات به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلندپایه حزب الله منصوب و پس از آن به عنوان مسوول عملیات ویژه حزب الله انتخاب شد.
روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف بس از شهادت مغنیه درباره وی نوشت: او یک انقلابی مجاهد است که با امام خمینی (ره ) بیعت کرده که در راه انقلاب اسلامی از جان خویشتن نیز گذشت.
شهید مغنیه که به دوری از رسانه ها شهرت داشت به مرد سایه در مقاومت اسلامی شهرت داشت و بسیاری او را مغز متفکر حزب الله قلمداد می کردند.
بس از شهادت مغنیه حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، اسراییل را عامل این ترور معرفی کرد.
شهید مغنیه فردی بود که اسراییل هم از زنده بودن او ترس داشت و هم از مرگ او بطوری که یدیعوت احرونوت در گزارشی درباره شهادت مغنیه نوشت : اسراییل از انتقام حزب الله به خاطر ترور عماد مغنیه در سالگرد ترور وی و انجام عملیاتی ضد اسراییلی در هر نقطه از جهان بیم دارد.
اما حزب اله انتقام از مغنیه را در گرو شرایط و زمان و مکان مناسب گذاشته است ، برخی از تحلیلگران در داخل لبنان که به حزب الله نزدیک هستند می گویند حزب الله انتقام از خون شهبد مغنیه را به پس از انتخابات مجلس لبنان موکل کرده است زیرا اکنون شرایط داخلی در لبنان برای گرفتن انتقام مناسب نیست.
مغنیه تنها یک نام نبود که در این روز در دمشق ترور شد ،بلکه شبح وی موجب رعب و وحشت اسراییلی ها شده بود.
حزب الله در سالگرد ترور این فرمانده دلاور مقاومت همچنان برعهده و پیمان خود برای گرفتن انتقام خون او از رژیم صهیونیستی مصمم است.
رژیم صهیونیستی یک سال است که با دغدغه انتقام خون مغنیه، زندگی می کند و مناسبتی نیست که به افزایش آماده باش نیروهای خود اقدام نکند و هر بار ادعا می کند که یک عملیات حزب الله را در این رابطه خنثی کرده است ، اما حزب الله نیز با سکوت معنا دار خود نه آن را تایید می کند و نه تکذیب تا رژیم صهیونیستی را در دغدغه های خود نگهدارد .
مغنیه در همه سخنرانی های سید حسن نصرالله حاضر است و حزب الله همیشه تاکید می کند که انتقام خون مغنیه حتمی است.
رژیم صهیونیستی این نکته را به خوبی می داند که نه تنها شهادت عماد مغنیه آتش مقاومت را در بین نیروهای حزب الله خاموش نکرده است بلکه شهادت این بزرگ مرد درس مقاومت و آزادگی به آزادیخواهان جهان داده و شکست صهیونیستها در جنگ 22 روزه غزه نمونه بارزی از ثمره خون این شهید و شهدای دیگر مقاومت است.
خاورم **1275** 2082 265 شماره 199 ساعت 20:25 تمام
۰ نفر