برآورده شدن حاجت «عماد مغنیه» در شب شهادت سه ساله امام حسین (ع)

تهران- ایرنا- برخی معتقدند «عماد مغنیه» مغز متفکر حزب الله لبنان حاجت ۲۵ ساله‌ خود را از حضرت رقیه (س) گرفت و در همان روزهای سالگرد شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع) به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، عماد مغنیه معروف به حاج رضوان، بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه بود و به عنوان مرد سایه و مغز متفکر حزب‌الله لبنان شهرت داشت و همین امر هم موجب شده بود تا آمریکا برای دریافت هر اطلاعاتی از او جایزه تعیین کند.

عماد در هفت دسامبر ۱۹۶۲میلادی (۱۶ آذر ۱۳۴۱) در شهر صور در جنوب لبنان به دنیا آمد. خانواده وی پس از مدتی از صور به ضاحیه جنوبی بیروت نقل مکان کردند، عماد در این منطقه تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را گذراند و پس از آن وارد دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) شد.

وی سه فرزند به نام‌های جهاد، فاطمه و مصطفی داشت که جهاد در ۲۸ دی سال ۱۳۹۳ در هجوم بالگردهای رژیم صهیونیستی به خودروی حامل وی در بلندی‌های جولان سوریه به شهادت رسید.

ارادت شهید مغنیه به حضرت رقیه (س)

سید محمد موسوی در کتاب ابوجهاد نوشت: عماد عاشق حضرت رقیه (س) بود. یک ماه قبل‌از شهادتش که باهم رفته بودیم دمشق زیارت حضرت رقیه؛ وقتی آمدیم بیرون چشم‌هایش کاسه‌ خون بود. آن‌قدر گریه کرده بود که انگار داشت برای همیشه خداحافظی می‌کرد. چند روز آخر زندگی‌اش هم در دمشق اقامت داشت. چند ساعت قبل‌ از شهادتش هم به زیارت رفته بود؛ شاید حاجت بیست و پنج‌ساله‌اش را از دختر سه‌ساله امام حسین (ع) گرفت که در همان روزهای شهادت حضرت رقیه (پنجم صفر) شهید شد.

برآورده شدن حاجت «عماد مغنیه» در شب شهادت سه ساله امام حسین (ع)

فعالیت سیاسی و نظامی

مغنیه اوایل دهه ۸۰ میلادی به نیروی ۱۷ شاخه نظامی جنبش آزادی‌بخش فلسطین پیوست. او از همان زمان در عملیات انتقال سلاح از جنبش آزادی بخش فلسطین برای مقاومت اسلامی لبنان (که عبارت بود از حزب‌الله و جنبش امل) نقش اساسی داشت.

به دنبال اشغال لبنان در سال ۱۹۸۲میلادی از سوی رژیم صهیونیستی، مبارزان جنبش آزادی‌بخش فلسطین مجبور به ترک لبنان شدند. با خروج آنان از لبنان مغنیه به جنبش امل پیوست اما با انتقال سید حسن نصرالله به حزب‌الله او نیز به این حزب منتقل شد و پس از اجرای موفق چند عملیات به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلندپایه حزب‌الله انتخاب شد. سید حسن، مغنیه را متفکر و مخترع عملیات‌های نظامی می‌دانست و او را رأس هرم ساختار جهادی معرفی کرد.

برآورده شدن حاجت «عماد مغنیه» در شب شهادت سه ساله امام حسین (ع)

حضور در جنگ ۳۳ روزه لبنان

مغنیه یکی از فرماندهان حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه بود. سید حسن نصرالله، مغنیه و فرماندهی‌اش در جنگ ۳۳ روزه را آرام، مطمئن و ثابت قدم توصیف کرد. طراحی همه عملیات‌های نظامی حزب‌الله به مغنیه نسبت داده شده است. وی فعالیت جهادی خود را از زمان ایجاد حزب الله آغاز و یگان نظامی را تاسیس کرد.
مغنیه سه شنبه -۲۳ بهمن سال ۱۳۸۶- (۱۲ فوریه ۲۰۰۸) در شب شهادت حضرت رقیه (س) در حادثه تروریستی به دست نیروهای صهیونیستی به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha