نمایشگاه عرب پلاست می تواند فضایی را برای صاحبان صنایع مهیا كند

تهران - ایرنا - مدیركل دفتر ترویج و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نمایشگاه عرب پلاست می تواند فضایی را برای صاحبان صنایع مهیا كند تا حضوری پررنگ و موثر در آن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهرداد جلالی‌پور در سمینار معرفی ظرفیت های همكاری ایران و امارات در حوزه صنایع پلیمری و پلاستیكی، افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در نظر داریم كه پاویون ایران را در نمایشگاه عرب پلاست داشته باشیم و در این زمینه تمهیدات لازم را برای حضور بنگاه ها در نظر گرفته ایم.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف كمی صادرات محصولات پلیمری و پلاستیكی باید تعاملات مناسب تری داشته باشیم كه بخشی می تواند در حوزه بازاریابی باشد و در این راستا نمایشگاه ایران پلاست با حضور كشورهای منطقه برگزار شد.

جلالی پور با اشاره به وجود پتانسیل های بالقوه و بالفعل در منطقه خاورمیانه به خصوص در كشورهای حوزه خلیج فارس در ایجاد قطب صنعتی محصولات پتروشیمی و پلیمری، افزود: با وجود پتانسیل های بالقوه و بالفعل منطقه خاورمیانه می توان با بهره گیری از ساز و كارهای لازم و اتخاذ تدابیر ویژه و تعامل با كشورهای صاحب صنعت، شرایط ایجاد قطب صنعتی این محصولات را در منطقه مهیا كرد.

وی گفت: اگر سهم مناسبی از بازار این محصولات داشته باشیم می توانیم در تامین مواد اولیه صنایع بالادستی و پایین دستی نقش اساسی ایفا كنیم، هرچند پتانسیل بالقوه ایران در حوزه مواد اولیه و مصنوعات می تواند جایگاه ایران را در منطقه بیش از پیش ارتقا دهد.

وی با بیان آنكه قرار است هیات تجاری برای نمایشگاه عرب پلاست اعزام كرده و برنامه‌هایی نیز در این زمینه داریم، گفت: جلساتی با طرف‌های هندی، اماراتی و سایر كشورها خواهیم داشت كه بتوانیم پتانسیل های خود را در رابطه با منابع پلیمر و پلاستیك از طریق جلساتی كه در آنجا تشكیل می‌شود، داشته باشیم و این فرصت مناسبی برای شركت‌های ایرانی است كه باید نهایت استفاده را از آن ببرند.

علیرضا الهی نماینده نمایشگاه عرب پلاست در ایران نیز گفت: معرفی پتانسیل های موجود در گردهمایی بزرگ بین المللی عرب پلاست كه از 20 تا 23 دی ماه سال جاری در دبی برگزار می‌شود، ‌زمینه ‌ساز همكاریهای مهمی در این راستا خواهد بود.

وی در ادامه به تشریح برنامه هایی كه توسط مدیران و مسئولان برگزاری نمایشگاه عرب پلاست امارات برای شركت كنندگان و مشاركت كنندگان ایرانی از جمله صنعتگران، ‌تجار بین المللی و شركت های بزرگ در نظر گرفته شده پرداخت و گفت: هدف اصلی ما از برگزاری همایش عرب پلاست 2015 ‌در مرحله اول آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی‌های صنعت پلیمر و پلاستیك كشور ایران بوده كه این مهم در تعاملات و ارتباطات تنگاتنگ چند ماه گذشته همكاران ما در شركت بیوتی اسكای به عنوان نماینده نمایشگاه بین‌المللی عرب پلاست در كشور با مجموعه های مختلف این صنعت مطرح شده است.

وی افزود: گزارشات ارائه شده حاكی از توان این صنعت ارزش آفرین برای حضور هرچه بیشتر در بازارهای جهانی و استفاده از فرصت های نوین در بازاریابی است.

وی، تنظیم برنامه‌ سمینار با حضور شركت های ایرانی حاضر در نمایشگاه عرب پلاست و شركت های بزرگ هندی، تولید كننده مواد اولیه، ماشین آلات و متقاضیان خرید مصنوعات پلاستیكی و مذاكرات رو در رو با این شركتها در فضایی اختصاصی و تنظیم برنامه بازدید شركت های متقاضی ایرانی حاضر در نمایشگاه از مجتمع های تولیدی و پتروشیمی كشور امارات را از جمله برنامه های مهم در نمایشگاه عرب پلاست عنوان كرد.

همچنین سهراب سلیمی رایزن بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در امارات كه تا دو ماه آینده جایگزین رایزن فعلی خواهد شد، آمادگی خود را برای همكاری با دست اندركاران صنعت پتروشیمی و پلاستیك در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده در بخش صادرات اعلام كرد.

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادركنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی نیز اظهار داشت:‌ با توجه به موقعیت ویژه و شرایطی كه كشورمان به عنوان قطب تولید نفت و پتروشیمی دارد، همكاری‌های چند جانبه ما می تواند شرایط را برای صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری بیش از پیش مهیا كند و در این زمینه همه گونه آمادگی داریم.

گفتنی است؛ محصولات جدید و فنآوری در قالب گیری تزریقی در نمایشگاه عرب پلاست 2015 بر روی صفحه نمایش قالب گیر ضدضربه و بسته بندی و تكنیكهای پردازش پست های پلاستیكی و مواد خام و افزودنیهای پلیمری به نمایش خواهد آمد.

اقتصام(3)1574**1558