۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 81338241
T T
۰ نفر
نماز باشكوه عيدسعيد قربان در مركز اسلامي انگليس اقامه شد

لندن - ايرنا- جمع كثيري از مسلمانان مقيم لندن، در دهمين روز از ماه ذيحجه و در فرخنده روز عيد سعيد قربان،نماز عيدرا به امامت حجت الاسلام و المسلمين شمالي، در محل مركز اسلامي انگليس اقامه كردند.

به گزارش ايرنا ، در مراسم اقامه نماز و شكرگزاري به درگاه الهي كه آغازگر آن تلاوت آياتي از كلام الله مجيد بود، نمازگزاران همصدا با حاجيان و زائران بيت الله الحرام با سردادن نداي لبيك، سپاس و تسليم و بندگي خود را به درگاه ايزد منان اعلام كردند و به استقبال نماز عيد سعيد قربان رفتند.

حجت الاسلام والمسلمين محمد علي شمالي نماينده حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در بريتانيا و رييس مركز اسلامي انگليس در خطبه هاي نماز، اين عيد را عيد پيروزي موحدان بر شيطان خواند .

رييس مركز اسلامي انگليس همه مسلمين را به همبستگي و اتحاد و تقوي توصيه كرد و افزود : عيد قربان ، وسيله اي براي تقرب و نزديكي بيشتر به سوي خداست واين تقرب براي نزديك شدن به رحمت پروردگار عالم و مشمول رحمت شدن اوست كه از راه هاي گوناگوني همچون برپا داشتن نماز، انفاق و انجام كارهاي خير وقرباني كردن صورت مي پذيرد.

حجت الاسلام والمسلمين شمالي گفت: عيد قربان، عيد عبوديت و بندگي و باز گشت به سوي خدا است و قرباني كردن و اطعام نيازمندان نمادي از تسليم بودن و اعلام تعبد محض نسبت به خداست.

وي در بخش پاياني سخنانش گزارشي از برنامه ها وفعاليت هاي جديد مركز اسلامي انگليس از جمله تاسيس حوزه علميه انگليس ، راه اندازي يك كتابفروشي اسلامي و در شان مسلمانان در شهر لندن، برگزاري برنامه سخنراني به زبان انگليسي در شبهاي جمعه و قبل از قرائت دعاي كميل و همچنين آماده سازي فضايي براي برگزاري نمايشگاه هاي گوناگون و ارائه محصولات فرهنگي ومذهبي ارائه كرد.

مركز اسلامي انگليس همچنين به مناسبت جشن عيد سعيد قربان و به منظور پاسداشت شهداي اسلام كه در راه دفاع از ارزش هاي اسلامي جان خود را قرباني نمودند، فيلم سينمايي ' چ ' به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا را كه روايتي از زندگي شهيد چمران است ، به نمايش گذاشت.

به گزارش ايرنا، روز شنبه گذشته نيز در نهمين روز از ماه ذيحجه و روز عرفه؛ كه روز نيايش نيز نامگذاري شده است جمع زيادي از مسلمانان از اقشار و مليت هاي گوناگون در مركز اسلامي انگليس حضور يافتند تا با زائران بيت الله الحرام همنوا شوند و در فضايي معنوي و روحاني و با قرائت دعاي روحبخش عرفه به يگانگي خداوند متعال اعتراف كنند و با سپاس از نعمت هاي بي پايانش ، بر پيامبر بزرگ او و خاندانش صلوات فرستند و از خداي يكتا طلب آمرزش ومغفرت نمايند.

اروپام ** 4** 1552 **1917