۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 81339192
T T
۰ نفر

گروه دوم گردشگران خارجي با قطار وارد فارس شدند

۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 81339192
گروه دوم گردشگران خارجي با قطار وارد فارس شدند

شيراز- ايرنا- دومين گروه از گردشگران خارجي كه با قطار از جاذبه هاي كشورمان ديدن مي كنند، ساعت هفت صبح دوشنبه در نخستين ايستگاه گردشگري خود در ايران، وارد شهرستان پاسارگاد فارس شدند.

به گزارش ايرنا، 60 گردشگر خارجي عمدتا از كشورهاي اروپايي در بدو ورود به شهرستان پاسارگاد به مركزيت سعادت شهر مورد استقبال مسوولان فرمانداري، راه آهن استان و مردم قرار گرفتند.

اين گردشگران از كشورهاي انگليس، آمريكا، هلند، روسيه، دانمارك، آلمان، فرانسه، سوئيس، سوئد، مجارستان، اسپانيا، تركيه، استراليا و سنگاپور براي بازديد از جاذبه هاي گردشگري به كشورمان سفر كرده اند.

شماري از نوجوانان و جوانان شهرستان پاسارگاد صبح دوشنبه با پوشش لباس هاي محلي و در دست داشتن شاخه هاي گل به استقبال اين گروه از گردشگران رفتند.

برپايي كارگاه كوچك نان پزي محلي و پذيرايي با ميوه هاي منطقه و نواختن موسيقي محلي از نكات جالب توجه در استقبال از اين گردشگران بود.

مديركل راه آهن استان فارس دوشنبه در اين باره به ايرنا گفت: اين گروه از گردشگران اروپايي در قالب بخش دوم توري است كه با عنوان 'هزار و يك شب' توسط شركت تركيه اي 'آنتونينا' تدارك ديده شده است و بازديد از اماكن گردشگري كشور را از استان فارس آغاز مي كنند.

مهرداد انصاري افزود: بخش نخست تور كه از استانبول تركيه راهي كشورمان شده بود و 65 گردشگر اروپايي را شامل مي شد هفتم مهرماه از مرز رازي وارد كشورمان شده بود و پس از عبور از شهرهاي تبريز، زنجان، كرج، يزد و اصفهان در روز يازدهم مهرماه وارد ايستگاه راه آهن سعادت شهر شدند و پس از بازديد با اتوبوس از اماكن گردشگري مانند آرامگاه كوروش، تخت جمشيد و نقش رستم، يك شب در شيراز اقامت داشتند و در نهايت پس از سفري دو روزه به استان فارس، 12 مهرماه با قطار، شيراز را به مقصد تهران ترك كردند تا با هواپيما به كشورهاي خود بازگردند.

وي گفت: بخش دوم اين تور با سفر 60 گردشگر اروپايي از كشورهاي خود با هواپيما به تهران شكل گرفت و اين گروه از گردشگران عصريكشنبه 13 مهرماه وارد تهران شدند و در نخستين برنامه سفر خود با قطار عازم استان فارس شدند و در نهايت ساعت هفت صبح امروز دوشنبه وارد ايستگاه سعادت شهر شدند.

مديركل راه آهن استان فارس گفت: اين گروه از گردشگران اروپايي بعد از بازديد از برخي اماكن گردشگري استان فارس و شهر شيراز،يك شب اقامت در شيراز خواهند داشت و پس از آن ساعت 23 سه شنبه 15 مهرماه با قطار،شيراز را به مقصد شهرهاي اصفهان، يزد، كرج، زنجان و تبريز ترك خواهند كرد و در پايان سفر خود به كشورمان، از مرز رازي خارج خواهند شد.

** تور دوم گردشگران اروپايي نيز در راه است

انصاري در ادامه با اشاره به برنامه ريزي شركت ماو كشور مجارستان براي اعزام گردشگران اروپايي به كشورمان، گفت: اين شركت با همكاري شركت نور الرجا، توري را با عنوان 'عقاب طلايي' به ايران تدارك ديده است.

مديركل راه آهن استان فارس گفت: گردشگران حاضر در اين تور سي ام مهرماه از مرز رازي وارد ايران مي شوند و پس از عبور از شهرهاي تبريز، زنجان، كرج، يزد و اصفهان، در روز چهارم آبان ماه وارد ايستگاه شيراز مي شوند و با اتوبوس به مكان هاي گردشگري استان مي روند.

وي ادامه داد: گردشگران پس از بازديد از مكان هاي گردشگري با اتوبوس، چهارم آبان ماه از ايستگاه راه آهن سعادتشهر، شيراز را به مقصد تهران ترك مي كنند تا با هواپيما به كشور خود سفر كنند.

انصاري گفت: در قالب بخش دوم اين تور، گردشگران اروپايي ششم آبان ماه با هواپيما وارد تهران مي شوند و به سمت استان خراسان حركت مي كنند و پس از بازديد از شهرهاي مشهد، كرمان، يزد و اصفهان، ساعت 9 صبح نهم آبان ماه وارد ايستگاه شيراز مي شوند و پس از بازديد از شهر، ساعت 20 همان روز با قطار، شيراز را ترك و به مرز رازي عزيمت مي كنند.

مديركل راه آهن استان فارس گفت: سيستم حمل و نقل ريلي ظرفيت جابجايي حجم قابل توجهي از گردشگران را دارد و از اين طريق تاثير بسزايي را در رونق صنعت گردشگري ايفا مي كند كه اين امر، درآمد قابل توجهي را براي كشور و استان به همراه دارد.

شهرستان پاسارگاد به مركزيت سعادت شهر در 110 كيلومتري شمال شيراز قرار دارد و اثر تاريخي آرامگاه كوروش را در خود جاي داده است.

شهرستان مرودشت در ادامه مسير گردشگران اروپايي قرار دارد كه در 45 كيلومتري شمال شيراز واقع است و آثار باستاني تخت جمشيد و نقش رستم در آن واقع است. ك/3

2026 /675