۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81341673
T T
۰ نفر
يك هزار و800 مبلغ مذهبي به مراكز فرهنگي تهران اعزام شدند

تهران بزرگ - ايرنا - معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان تهران گفت: همزمان با دهه ولايت يك هزار و800 مبلغ مذهبي به هيات هاي مذهبي، مراكز فرهنگي، تبليغي و آموزشي اين استان اعزام شدند.

حجت الاسلام ' علي اميري آتشاني' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه در اين ايام برنامه هاي متعددي با همكاري نهادها و دستگاه هاي استاني اجرا مي شود، خاطر نشان كرد: ستاد استاني گراميداشت دهه ولايت و امامت شكل گرفته و 16 ستاد منطقه اي و شهرستاني به دبيري روساي ادارات تبليغات اسلامي هماهنگي اجراي برنامه ها را بر عهده دارند.

وي واقعه غدير و ولايت و امامت امام علي (ع)، واقعه عاشورا و مهدويت را شناسنامه شيعيان عنوان كرد و افزود: در عيد ولايت و امامت عمق بخشيدن و آشنايي نسل جوان با جريان غدير و امامت و ولايت از اهميت زيادي برخوردار است.

اميري آتشاني با بيان اينكه تبيين واقعه غدير به منظور بصيرت افزايي اقشار تاثير گزار در سطح استان مورد توجه است اظهار كرد: حدود 450 گفتمان و جلسات پرسش و پاسخ با عنوان جوان و غدير در اين ايام برنامه ريزي شده است.

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان تهران همچنين برگزاري بيش از 40 كارگاه آموزشي، 135 مسابقات فرهنگي، ورزشي، هنري و كتاب خواني، برپايي جشن هاي مذهبي، فضا سازي تبليغات و فضاسازي شهري و محيطي، برپايي ايستگاه هاي پذيرايي را از جمله برنامه هاي اين دهه عنوان كرد.

وي توزيع 13 هزار اقلام فرهنگي و آموزشي در غالب نرم افزار و كتاب، برپايي جشن و سرور عيد امامت و ولايت در بيش از يك هزار و 800 مسجد، حسينيه هيات هاي محوري، ادارت و كارخانجات را از ديگر برنامه هاي اين دهه عنوان كرد.

وي همچنين گفت: در اين ايام تجليل از خانواده هاي شهدا، برگزاري 45 مورد همايش و سمينار، برگزاري 20 نمايشگاه فرهنگي ، شب شعر و مشاعره در سطح استان تهران برنامه ريزي شده است.

وي با اشاره به سازماندهي و اعزام مبلغ و كارشناسان حوزه دين به مراكز فرهنگي، تبليغي و آموزشي گفت: بيش از يك هزار و 800 مبلغ نيز به اين مكان ها اعزام شده اند.

اميري آتشاني فرهنگسازي جريان غدير و توجه به خطبه غدير را نيز از برنامه مهم دانست و گفت: با هماهنگي بنياد بين المللي غدير استان تهران برنامه هايي دبا هدف فرهنگسازي جريان غدير اجرا مي شود.

تهرام/7244/ 699
۰ نفر