۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۴۲
کد خبر: 81345760
T T
۰ نفر
رسانه‌ها پيش قراولان  برند سازي تهران

تهران بزرگ- ايرنا- نخستين نشست علمي ، آموزشي تحت عنوان 'برند شهر؛ فرصتي براي تهران' روز شنبه در برج ميلاد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، معاون علم و فناوري مركز مطالعات و برنامه ريزي شهرداري تهران هدف از برگزاري اين گردهمايي را آماده سازي زمينه براي برندسازي شهر تهران بيان كرد و گفت: با توجه به اثرگذاري كه رسانه ها بر جامعه دارند، اصحاب رسانه به عنوان اولين گروه مدعو در اين نشست حاضر شدند.

'علي فرهادي' ادامه داد: مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران تصميم گرفت تا از رسانه ها به عنوان پيش قراولاني كه در فرايند برندسازي تهران موثر هستند، دعوت كند و اولين سلسله از نشست هاي برندساز ي را با حضور آنها برگزار كند.

وي با اشاره به اينكه هريك از شهرهاي مهم جهان به فراخور ظرفيت امكانات و فعاليت هاي خود از نوعي شهرت و آوازه مخصوص به خود برخوردارند كه آنها را از ديگر شهرها ممتاز و متمايز مي‌سازد، اظهار كرد: اين شهرت و آوزاه كه از آن برند شهري نيز تعبير مي‌شود آميزه‌اي از هويت تاريخي ، ويژگي هاي اجتماعي نمادهاي تمدني، فعاليت هاي تجاري،‌امكانات رفاهي و تفريحي و مناسبات سياسي و بين المللي هر شهر است.

همچنين يك پژوهشگر و مدرس حوزه در رسانه نيز يكي ديگر از سخنرانان اين نشست بود كه بر تغيير نگاه شهروندان از سوي رسانه اشاره كرد و گفت: نشان دادن زيبايي‌هاي پايتخت، باعث پاك شدن تصوير منفي تهران مي‌شود.

'رسول بابايي' اظهار كرد: بر سر راه ساختن برند تهران مشكلات عديده‌اي وجود دارد.

وي تاكيد كرد: مهمترين مشكل، تصويري منفي است كه از تهران در رسانه‌ها ساخته شده است؛ تهران را غالبا به عنوان شهري از مشكلات در هم تنيده توام با آلودگي، آشفتگي و بافت هاي فرسوده مي شناسند.

وي افزود: موضوع برند و پيوند آن با رسانه، زماني برجسته مي‌شود كه بدانيم برند، آن چيزي است كه در ذهن مخاطب شكل مي‌گيرد و رسانه‌ها هستند كه ذهن مخاطب را مي سازند.

وي ادامه داد: جايگاه سازي با برندسازي تفاوت دارد و برندسازي در حقيقت نبردي است كه در ذهن مخاطب ايجاد مي شود، اگر بخواهيد مسافرت يا مهاجرت كنيد، جايي را انتخاب مي‌كنيد كه رسانه‌ها تبليغ كرده‌اند.

يا وقتي بخواهيد كالا يا پوشاكي بخريد، چيزي را مي‌خريد كه رسانه مبلغش بوده است.

مشاور رسانه‌اي شهردار با بيان اينكه در ساختن هويت تهران سه مشكل اساسي وجود دارد، گفت: مشكلات عيني همچون آلودگي، ترافيك و شلوغي از يك سو، و مشكلات ذهني همچون ساختن شهري غير قابل سكونت از تهران در رسانه ها و درنهايت تلاش رقبا عليه تهران براي ساختن اين تصوير ذهني منفي، بزرگ ترين موانع ساختن برند تهران قلمداد مي شوند.

وي تاكيد كرد: رسانه ها با تغيير نگاه بايد اين تصوير منفي را بشكنند و زيبايي ها و خوبي هاي پايتخت را نيز نشان دهند.

تهرام/1393/7243/564
۰ نفر