۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81355823
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه یزد: رسانه ها مرزبانان فرهنگی نظام هستند

یزد - ایرنا - فرمانده سپاه الغدیر یزد، رسانه ها را مرزبانان فرهنگی كشور خواند و گفت: راهی نروید كه مورد استقبال رسانه های ضد انقلاب باشد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم 'اكبر فتوحی' روز یكشنبه در همایش بسیج و رسانه كه در اردوگاه شهید صدوقی سانیج تفت برگزار شد افزود: رسانه ها در مواجهه با دشمن موضع هجومی و نه دفاعی داشته باشند.

وی اظهار كرد: هرگز رسانه های انقلابی اجازه ندهند و راهی نروند كه رسانه های ضد انقلاب از آن تجلیل كنند.

وی اظهار داشت: اهمیت رسانه ها در خلق روحیه گروهی و فردی است و بیشتر تأثیرات این قشر بر فرد فرد افراد جامعه است.

به گفته این مسوول، از این روست كه دین برای گسترش باورهای خویش نیازمند رسانه است و هرگز بدون تبلیغ و رسانه نمی توان باورهای دینی را گسترش داد.

سردار فتوحی اطرنشان كرد: امروز این همایش به همین منظور برگزار شده است زیرا ضرورت این ارتباط بیش از پیش حائز اهمیت است.

وی گفت: امروز هدف رسانه های غربی كار بر روی ذائقه فرد فرد جامعه مسلمان است و اگر غافل شویم و خط كاری مطلوبی به رسانه ها داده نشود نمی توان جلو دشمن را گرفت.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: تلاش دشمنان اسلام این است كه ذائقه ها را به سمت كشتن سوق دهد به گونه ای كه امروزه شاهد بهره برداری از سلفی ها، تكفیری ها و داعش با همین هدف هستیم.

وی اظهار داشت: باید تهدیدها را شناخت زیرا جنگ نرم امروز با جنگ سخت دیروز تفاوت فراوان دارد.

فتوحی، جنگ سخت را تصرف كننده مرزها و جنگ نرم را تصرف كننده مغزها دانست و افزود: نقشه دشمن بر روی حمله به خاكریزهای فرهنگی یا همان زبان، لهجه و فرهنگ های قومیتی است كه وظیفه رسانه ها است تا در مقابل موج سنگین دشمن بایستند زیرا دشمن با تصرف خاكریزهای فرهنگی و تغییر فرهنگ های محلی موفق به ادغام این فرهنگ ها در فرهنگ ملی و سپس ادغام فرهنگ ملی در فرهنگ جهانی خواهد شد و هدف غرب از فرهنگ جهانی همان فرهنگ آمریكایی است. ك/2

650