۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81362149
T T
۰ نفر

قیمت انواع محصول پسته در بازار اعلام شد

۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81362149
قیمت انواع محصول پسته در بازار اعلام شد

كرمان - ایرنا - عضو هیات مدیره شركت تعاونی پسته رفسنجان گفت: با توافق اعضای هیات مدیره قیمت مصوب انواع محصول پسته در بازار تعیین شد.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمیان این خبر را روز شنبه در حاشیه دیدار اعضای هیات مدیره شركت پسته رفسنجان با استاندار كرمان در محل استانداری اعلام كرد.

وی در جمع خبرنگاران بیان كرد: قیمت هر كیلوگرم پسته با انس 28 - 30 در بازار 320 هزار ریال، هر كیلوگرم پسته احمدآقایی، اكبری و كله قوچی 340 هزار ریال و هر كیلوگرم پسته دهان بسته 280 هزار ریال اعلام شده كه به اطلاع كشاورزان خواهد رسید.

وی افزود: پس از اعلام نرخ مصوب پسته از استاندار كرمان درخواست داریم در تهیه نقدینگی برای پرداخت پول پسته كشاورزان شركت تعاونی پسته را كمك كنند.

هاشمیان با اشاره به بحران آب خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه شركت پسته 75 هزار عضو دارد می تواند در بخش بهینه سازی مصرف آب و اجرای طرح همیار آب كه توسط استاندار تبیین شده كمك شایانی انجام دهد.

وی گفت: تلاش می كنیم كشاورزان را در مصرف بهینه آب با استفاده از روش های نوین آبیاری كمك كنیم اما با توجه به هزینه های بالایی كه كشاورزان انجام داده اند اجرای این طرح نیاز به زمان دارد.

استان كرمان با داشتن بیش از 296 هزار هكتار سطح زیركشت پسته دارای رتبه اول در سطح زیر كشت و تولید پسته است.

میزان تولید پسته در این استان از 120 هزار تن تا 200 هزار تن متفاوت بوده است.ك/2

7444/8154