۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 81367199
T T
۰ نفر
هيات اقتصادي روسي از منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر ديدن كرد

نوشهر - ايرنا - آرتور آشور بيكوف مدير عامل پيشين بندر اليا روسيه و سرمايه گذار فعلي خطوط كشتيراني اين بندر در راس ھياتي اقتصادي ازبخش ھاي مختلف منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشھر ديدن كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران، آشور بيكف در ديدار با سياوش رجبي معاون اداري و مالي اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران خواستار توسعه ھمكاري ھا در زمينه صادرات كالاھاي كانتينري به ويژه گل و گياه، انواع ميوه، خشكبار، مرغ و ماھي از بندر نوشھر به روسيه شد.

وي با اشاره به اھميت مسير ترانزيتي ايران - روسيه خاطر نشان كرد: بسياري از كالاھاي ترانزيتي در حال حاضر با طي مسافتي طولاني و ھزينه بالا از طريق كشورھاي عربي ھمسايه ايران وارد بازار اروپا مي شوند كه با جايگزين كردن مسير ترانزيتي ايران - روسيه، مي توان زمان و ھزينه حمل و نقل كالاھاي ترانزيتي را به ميزان قابل توجھي كاھش داد.

بر اساس اين گزارش، سياوش رجبي معاون اداري و مالي اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران نيز در اين ديدار با تشريح امكانات و تجھيزات دريايي و بندري منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشھر از آمادگي اين اداره كل براي توسعه ھمكاري با بنادر كشورھاي حاشيه درياي خزر در امر صادرات و واردات و افزايش مبادلات تجاري و بازرگاني خبر داد.

مشايخ مدير شركت توسعه خدمات دريايي و بندري سينا (شعبه بندر نوشھر) نيز در اين ديدار از توانمندي اين بندر در زمينه برخورداري از امكانات و تجھيزات مرتبط با كالاھاي كانتينري يخچالي خبر داد و گفت: ھم اكنون امكان ارائه خدمات به مشتريان به تعداد 27 كانتينر يخچالي در بندر نوشھر فراھم است و با طرح ھاي در دست اقدام طي سه ماه آينده به 120 كانتينر افزايش مي يابد.

وي افزود: در زمينه مواد نفتي و غلات نيز بندر نوشھر به دليل متصل بودن به مخازن نفتي 65 ھزارتني چالوس و دارا بودن انبارھاي سرپوشيده از ظرفيت خوبي برخوردار است.

آرتور آشور بيكوف و ھيأت ھمراه ضمن بازديد از بخش ھاي مختلف بندر نوشھر از نزديك در جريان امكانات و تجھيزات دريايي و بندري قرار گرفتند و با ابراز خرسندي از امكانات موجود ابراز اميدواري كردند كه از ظرفيت ھاي موجود براي توسعه ھمكاري ھاي تجاري في مابين استفاده لازم صورت پذيرد.

خير اله جيب اله يف مسوول بخش ترمينال تخليه و بارگيري بندر ماخاچ قلعه روسيه، الدار محمد اف مدير شركت ترانس سرويس، محمد صادق افشاريان مدير عامل شركت كشتيراني آلماشيپينگ و حسين جوادزادگان مدير عامل شركت بين المللي ھلدينگ گليد در اين بازديد آرتور آشور بيكوف را ھمراھي كردند.

1535/506