۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۱۹
کد خبر: 81373453
T T
۰ نفر
مديركل دامپزشكي خوزستان:طرح ويژه نظارت بر دام هاي قرباني در تاسوعا و عاشورا اجرا مي شود

اهواز- ايرنا- مديركل دامپزشكي خوزستان از اجراي طرح ويژه نظارت بر دام هاي قرباني در تاسوعا و عاشوراي حسيني در خوزستان با هدف اطمينان از سلامت گوشت قرباني خبر داد.

دكتر'مصطفي كناركوهي ' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني ، كارشناسان دامپزشكي، بازرسان بهداشت گوشت و ناظران ذبح شرعي در قالب 79 اكيپ ثابت و 64 اكيپ سيار، كنترل نظارت بهداشتي بر عرضه گوشت در استان و شبكه هاي تابعه را، در دو نوبت كاري از ساعت هفت صبح تا ساعت 21 شب ساماندهي مي كنند.

وي بيان داشت: اجراي اين طرح در راستاي عرضه گوشت بهداشتي و در نتيجه حفظ سلامت شهروندان صورت مي گيرد و كارشناسان اين اداره علاوه بر نظارت بهداشتي، آگاهي و اطلاعات لازم درخصوص نحوه كشتار، مشخصات دام سالم و بيماري هاي دامي قابل انتقال به انسان را در اختيار شهروندان و هيات هاي عزاداري قرار مي دهند.

مديركل دامپزشكي خوزستان افزود:با هماهنگي هاي صورت گرفته، علاوه بر اكيپ هاي سيار بازرسي، كشتارگاه هاي دام استان نيز در اين دو روز به منظور پذيرش دام هاي قرباني و ذبح آنها از ساعت هفت صبح تا ساعت 13 ظهر آمادگي لازم را داشته و بازرسان بهداشتي گوشت و ناظر شرعي در محل كشتارگاه مستقر مي باشند و مردم مي توانند دام هاي نذري خود را در اين مراكز كشتار كنند.

دكتر كناركوهي ادامه داد: كارشناسان دامپزشكي به منظور نظارت بر ذبح دام هاي نذري ويژه تاسوعا و عاشوراي حسيني در مساجد، هيات هاي مذهبي ، حسينيه ها و اداره هاي دامپزشكي سطح استان مستقر بوده و آماده ارايه راهنمايي هاي لازم به صورت حضوري در اهواز به شهروندان گرامي مي باشند.

بسياري از مردم مومن و دوستدار راه و رسم اباعبدالله الحسين(ع) و طبق سنت ديرينه مذهبي براي هيات هاي عزاداري قرباني مي كنند و گوشت آن را بين فقرا و تهيه غذا براي سوگواران و هيات هاي سينه زني توزيع مي كنند.

646/551