۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81373871
T T
۰ نفر

عزاداری پرشور مردم استان كرمان در روز تاسوعا

۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81373871
عزاداری پرشور مردم استان كرمان در روز تاسوعا

كرمان - ایرنا - مردم سراسر استان كرمان در روز تاسوعا یكپارچه به سوگ نشستند و در روزی كه به نام علمدار دشت كربلاست، عزاداری كردند.

به گزارش ایرنا، قشرهای مختلف مردم دیار كریمان روز دوشنبه درمساجد، تكایا، حسینیه ها، امامزادگان و بقاع متبركه این استان گردهم آمدند و در سوگ شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل العباس (ع) گریستند.

آیین های عزاداری تاسوعا در نهمین روز از ماه محرم با قرائت زیارت عاشورا در مكان های مختلف استان و شهر كرمان آغاز شد و همچنان با شور وصف ناپذیر ادامه دارد.

ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان و ساقی دشت نینوا در قالب هیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به خیابان های شهر و روستا آمدند و عزاداری كردند.

آیین عزاداری روز تاسوعا در چند مكان شاخص شهر كرمان از جمله مسجد قائم (عج)، تكیه فاطمیه (س)، تكیه قلعه، صفه عزاخانه، میدان شهدا، حسینیه ثارالله، تكیه عباسعلی و منزل حاج آقا خوشرو با حضور گسترده عزاداران حسینی برگزار شد.

هیات های مختلف عزاداری با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان امواجی از عشق و ارادت خالصانه به اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش را در معابر عمومی به راه انداخته و صحنه هایی ناب از دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را بار دیگر متجلی ساخته اند.

عزاداری تاسوعا در 23 شهرستان استان كرمان هریك به سبك و سنت خاص مناطق مختلف در حال برگزاری است و سخنرانان نیز در وصف فضایل و كمالات باب الحوائج حضرت ابوالفضل (ع) به سخنرانی می پردازند.

گروه های دیگری از مردم با پختن و پخش انواع غذاهای نذری در این عزاداری و توسل به خاندان عصمت و طهارت سهیم شده اند.

همچنین محدودیت های ترافیكی از صبح امروز در برخی مناطق شهر كرمان بویژه مسیرهای منتهی به اجتماع عزاداران اعمال شد.

استاندار كرمان نیز روز تاسوعای حسینی در اجتماع باشكوه هیات های عزاداری شهرستان بم شركت كرد.

'علیرضا رزم حسینی' روز گذشته نیز در برنامه عزاداری ماه محرم در تكیه گلبازخان شهر كرمان حضور یافت.

8154/1352
۰ نفر