۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81373883
T T
۰ نفر
ندای یا حسین(ع) در تاسوعای حسینی در دزفول طنین انداز شد

دزفول- ایرنا-عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) در دزفول در تاسوعای حسینی با مرثیه سرایی و نوحه خوانی در سوگ شهادت سرور و سالار آزادگان جهان اشك ماتم ریخته و ندای یا حسین (ع) سردادند.

به گزارش ایرنا ، دل سوختگان حسینی در دزفول در روز تاسوعا در قالب دسته جات سینه زن و زنجیر زن در خیابان های این شهر به حركت در آمده و به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفایش عزاداری كردند.

تكایا ، مساجد ، حسینیه ها و اماكن زیارتی دزفول در روز تاسوعا شاهد حضور خیل عاشقان سیاهپوشی است كه عاشقانه در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش اشك ریخته و سوگواری می كنند.

آیین عزاداری تاسوعای حسینی در شهر دزفول كه پیش از اذان ظهر با حركت دسته جات عزادار از مناطق مختلف این شهر آغاز شده تا پاسی از شب ادامه دارد.

با آغاز ماه محرم آیین های عزاداری و سوگواری با برپایی تكایا و سیاهپوش نمودن خیابانها ، معابر و مساجد توسط 502 هیات عزادار در دزفول آغاز شده است.

عزاداری مردم دزفول در تاسوعا و عاشورای حسینی و حركت دسته جات از مناطق مختلف این شهر به سمت بقعه رودبند از شكوه خاصی برخوردار است.

عزاداری مردم دزفول در روزهای تاسوعا و عاشورا به صورت زنده از شبكه جهانی اینترنت پخش می شود.

در بخش شهیون دزفول نیز آیین عزاداری تاسوعای حسینی روز دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم این بخش برگزار شد.

اهالی بخش شهیون در تاسوعای حسینی از مناطق مختلف در روستای بازارگه اجتماع كرده و با تشكیل هیات عزاداری متحده حسینی با سینه زنی و مرثیه سرایی در سوگ شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) اشك ماتم ریختند.

عزاداران از محل گلزار شهدای روستای بازارگه تا مسجد امام حسین (ع) این روستا به حركت در آمده و سوگواری كردند.

دل سوختگان حسینی در بخش شهیون سپس در مسجد امام حسین (ع) روستای بازارگه تجمع كرده و به سخنان حجت الاسلام منزوی از روحانیون منطقه پیرامون اهداف قیام امام حسین (ع) و شخصیت ابوالفضل العباس (ع) گوش فرا داده سپس به عزاداری پرداختند.

در شوش نیز آیین عزدارای تاسوعای حسینی با حضور پر شور دل سوختگان حسینی در بقاع متبركه ، مساجد و حسینیه های شهرستان شوش برگزار شد.

عاشقان حسین (ع) در شوش از صبح روز تاسوعا با حضور درآستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) وحرم دعبل خزاعی و عبدالله بن علی (ع) ، تكایا و مساجد در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)به عزاداری پرداختند.

در شهرهای حر ، الوان ، شاوور و فتح المبین نیز آیین عزاداری تاسوعای حسینی با حضور هیات های عزادار برگزار شد.

7280/648