۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱
کد خبر: 81374873
T T
۰ نفر
سازمان عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را متهم به ارتكاب جنایت جنگی در غزه كرد

تهران- ایرنا- سازمان عفو بین الملل اعلام كرد، ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ پنجاه روزه علیه شهروندان غزه در ژوئیه واگوست ( تیر و مرداد سال جاری) مرتكب جنایت جنگی در حق اهالی این منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،سازمان عفو بین الملل در این گزارش كه با عنوان 'خانواده هایی زیر خاك: حملات رژیم صهیونیستی به خانه های خالی' منتشر شد به 8 حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه ها بدون هیچگونه اعلام قبلی كه بر اثر آن 104 شهروند از جمله 62 كودك كشته شده است اشاره كرده است .

این گزارش می افزاید : صهیونیست ها بارها اقدام به بمباران هوایی خانه ها وكشتار خانواده ها كرده اند.

سازمان عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را متهم به هدف قرار دادن مستقیم وغیر مستقیم (كوركورانه) غیر نظامیان یا ساختمان های مسكونی آنان كرد كه این خود جنایت جنگی به حساب می آید.

'فیلیپ لوثر' مدیر برنامه خاورمیانه وشمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: نتایج گزارش نشان می دهد نیروهای رژیم صهیونیستی با ارتكاب جنایت های جنگی در حق اهالی غزه، شهروندان فلسطینی را به شدت تحقیر وحتی فرصت رفتن به پناهگاه وخروج از نوار غزه تحت محاصره را به آنها نداده است.

نوار غزه از هفت سال پیش تاكنون از سوی رژیم صهیونیستی و مصر تحت محاصره قرار دارد و واردات و صادرات كالا، از جمله مصالح ساختمانی با محدودیت شدیدی در غزه مواجه است.

در حملات وحشیانه 50 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از 2 هزار و 140 فلسطینی كه بیشتر آنها زن و كودك بودند به شهادت رسیدند.

خاورم** 1453**1586
۰ نفر