نگرانی سازمان عفو بین‌الملل از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- اگنس کالامارد دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در اظهاراتی تاکید کرد: ما بسیار نگران هستیم که (رژیم) اسرائیل ممکن است به دنبال تکرار رویکردی که در غزه دنبال کرد این بار در لبنان باشد، رویکردی که صدمات غیرنظامی بی‌سابقه‌ای را به همراه داشت.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری سازمان عفو بین‌الملل، کالامارد در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی لینکدین، نوشت: یورش بی‌سابقه (رژیم) اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در غزه تلفات وحشتناکی را بر جمعیت غیرنظامی این منطقه وارد کرده و باعث مرگ، مجروح شدن، تخریب گسترده زیرساخت‌های حیاتی، تخریب شهرها و آوارگی اجباری ساکنان این منطقه شده است.

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در ادامه با اشاره به حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، تاکید کرد که این سازمان در حال حاضر بسیار نگران این موضوع است که این رژیم به دنبال پیاده کردن همان رویکرد وحشیانه و ضد بشری در لبنان است که ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی از ابتدای حمله به غزه تاکنون، آن رویکرد را در پیش گرفته و همچنان به آن ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سازمان عفو بین‌الملل پیش از این نیز در یک گزارش تحقیقاتی خود درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه تصریح کرد که این رژیم با استفاده از سلاح‌های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است.

این سازمان در این گزارش اعلام کرده بود که شواهد قطعی از جنایات جنگی مرتکب شده توسط نظامیان اسرائیلی در بمباران شدید غزه وجود دارد که حملات مستقیم یا بدون تبعیض و همچنین سایر حملات غیرقانونی و مجازات دسته جمعی غیرنظامیان از جمله آنها است.

عفو بین‌الملل همچنین گفته بود که دستورات مکرر و چند باره ارتش رژیم اشغالگر به اهالی شهر غزه برای ترک خانه و کاشانه خود، به منزله اخراج غیر قانونی آنها و جنایت جنگی است.

این سازمان با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اعلام کرده بود: غیر نظامیان فلسطینی به دلیل حمله (رژیم) اسرائیل به نوار غزه و دستورات مکرر تل آویو به فلسطینی‌ها برای ترک غزه، با موج‌های متعددی از آوارگی مواجه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر ۱۴۰۲ حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده است.

وزارت بهداشت لبنان روز شنبه اعلام کرد که از هشتم اکتبر (۱۶ مهر ۱۴۰۲) تا روز جمعه ۲ هزار و ۲۵۵ نفر در حملات رژیم صهیونیستی شهید و ۱۰ هزار و ۵۲۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha