۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81383521
T T
۰ نفر
مشاغل خانگي بايد براي كاهش مسائل اجتماعي خانواده ها باشد

اصفهن- ايرنا- رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: مشاغل خانگي نه فقط براي درآمدزايي بلكه بايد براي كاهش مسائل اجتماعي خانواده ها موثر باشد.

به گزارش ايرنا، سيد عبدالوهاب سهل آبادي روز چهارشنبه در همايش 'نقش كسب و كار خانگي در افزايش سطح درآمد خانوار و توسعه اقتصادي'، افزود: رسالت و وظيفه اصلي براي افزايش درآمد خانوارها بر عهده مردان است و وظيفه دولت و توليدكنندگان ايجاد امنيت براي خانوارهاست.

وي ادامه داد: بانوان بايد در كمال آسايش بتوانند رسالت خود را در خانواده انجام دهند و به همين دليل بايد به مشاغل خانگي به ديد نهاد كاهش دهنده مسائل اجتماعي نگاه كرد.

رييس كميسيون پشتيباني اتاق بازرگاني اصفهان اظهار كرد: تعداد زنان تحصيل كرده و دانش آموخته از دانشگاهها از مردان بيشتر است اما اشتغال آنها به مراتب كمتر است.

وي تاكيد كرد: هيچ جاي دنيا از اشتغال زنان براي پرداخت حقوق و مزاياي كم استفاده نمي كنند و ظلمي كه اكنون به جامعه زنان كاري ايران مي شود در هيچ زماني نبوده است.

نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان گفت: اين اتاق مكلف به حمايت از مشاغل خانگي است تا در كنار پويايي اقتصاد، وضعيت اجتماعي خانواده ها هم مساعد شود.

وي افزود: جامعه اقتصادي بايد به فعالان مشاغل خانگي كمك كنند تا علاوه بر فروش محصولات آنها، گردش مالي نيز داشته باشند.

وي اظهار كرد: يكي از هنرهاي اصيل استان اصفهان فرش دستباف بوده كه اكنون ارزش آن در حال كاهش است اما نقش بسيار خوبي در توسعه مشاغل خانگي دارد.

رييس كميسيون طرح و برنامه اتاق بازرگاني اصفهان نيز در اين همايش گفت: يكي از شهرهاي چين درآمد هاي ميليارد دلاري از صنايع دستي در حوزه سنگ دارد بطوريكه 150 خانوار در اين حوزه مشغول به كار هستند.

ابوالقاسم سرتيپي افزود: استان اصفهان بيش از دو هزار واحد سنگبري دارد كه ضايعات آن به راحتي دور ريخته مي شود در حاليكه مي توان از آن بهترين درآمدها را كسب كرد.

وي با اشاره به اشتغال بانوان اظهار كرد: زنان در مسائل علمي و مشاركتي باعث غرور كشورمان شده اند و بايد حداقل امكانات سخت افزاري براي ارتقاي كسب و كار آنها فراهم شود.

وي تاكيد كرد: دولت، سازمان ها و نهادهايي مانند صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگاني بايد با اعطاي وام هاي كم بهره از زنان كارآفرين حمايت كنند.

همايش 'نقش كسب و كار خانگي در افزايش سطح درآمد خانوار و توسعه اقتصادي' با حضور بانوان و فعالان اقتصادي استان اصفهان در اتاق بازرگاني اصفهان برپا شد.

اين همايش با هدف تحليل و بررسي زيرساخت هاي كسب وكار خانگي، فرهنگ سازي و ترويج كسب وكار خانگي، معرفي مدل هاي اقتصادي مطابق با قانون ساماندهي كسب و كار خانگي، مالكيت فكري و برند سازي در حوزه كسب و كار خانگي، اهميت شركت هاي پشتيبان در رونق كسب وكار خانگي، تجربيات بين المللي و ملي در زمينه كسب وكار خانگي و نقش آموزش در ارتقاي سطح درآمد كسب وكار خانگي و تجارت الكترونيك برگزار شد.

پ/7140/ 546 م